مسابقه استعداد‌یابی تجوید و تواشیح در مصر
کد خبر: 3634867
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

مسابقه استعداد‌یابی تجوید و تواشیح در مصر

گروه بین‌الملل: وزارت توسعه محلی مصر از برگزاری مسابقه‌ای سراسری در این کشور با هدف کشف استعدادهای قرآنی در زمینه تجوید و تواشیح دینی خبر داد.

مسابقه‌ای برای کشف استعداد‌های تجوید و تواشیح دینی در مصر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «صدى البلد»، این وزارت‌خانه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فراخوان این مسابقات پیش از این انجام شده بود، اما به دلیل استقبال ضعیف علاقه‌مندان، اول مردادماه سال جاری ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقه متوفف شد.
 براساس این اطلاعیه، وزارت توسعه محلی مصر در نظر دارد، برای بار دوم فراخوان شرکت در این مسابقات را در آینده‌ای نزدیک منتشر کند.
وزارت توسعه محلی مصر، علت استقبال اندک از این مسابقه را اطلاع‌رسانی ضعیف و عدم تبلیغات بیان کرد.
این وزارت‌خانه در نظر دارد، این طرح بزرگ را با هدف استعدادیابی در حوزه تجوید قرآن و تواشیح دینی در استان‌های مختلف این کشور انجام دهد و مسابقه مذکور با نظارت «هشام شریف»، وزیر توسعه محلی مصر و با حمایت دانشگاه الازهر برگزار خواهد شد. 
وزارت توسعه محلی مصر بیان کرد: این مسابقه در دو بخش تجوید قرآن کریم به سبک تلاوت مصری و تواشیح دینی و ابتهالات برگزار می‌شود که امکان شرکت در این مسابقات برای کسانی که دارای استعداد در هریک از این زمینه‌‌ها هستند، مهیا خواهد بود.
گفتنی است، 15 متسابق در هر بخش به مرحله نهایی مسابقات راه خواهند یافت و مرحله نهایی این مسابقات در یکی از آمفی‌تئاترهای بزرگ قاهره برگزار می‌شود.
در پایان مرحله دوم این مسابقات، از سه نفر برگزیده هر بخش با اهدای جوایز مالی تجلیل و به همه شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی نیز لوح‌های تقدیر اعطا خواهد شد.
بنابر اعلام وزارت توسعه محلی، به نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب ده هزار پوند مصری، هفت هزار و پنج هزار پوندمصری جایزه اهدا می‌شود. 
captcha