پاپ خواستار رعایت حقوق مسلمانان روهینگیا شد
کد خبر: 3635263
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

پاپ خواستار رعایت حقوق مسلمانان روهینگیا شد

گروه بین‌الملل: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، دیروز، 5 شهریورماه، با ابراز همدردی با اقلیت مسلمان روهینگیا، خواستار رعایت حقوق این اقلیت دینی شد.

پاپ فرانسیس خواستار رعایت حقوق مسلمانان روهینگیا شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Catholic News Agency»، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد که اخبار غم‌انگیز سرکوب دینی برادران و خواهران روهینگیای خود را دنبال می‌کند و از مردم می‌خواهد که برای نجات آنان دعا کنند.
دور جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا، تاکنون منجر به کشته‌شدن بیش از 80 نفر از مسلمانان شده است.
از چند هفته پیش، مقامات میانمار نیروهای امنیتی خود را در ایالت راخین، محل سکونت اقلیت مسلمان روهینگیا مستقر کردند که نهادهای بین‌المللی از ترس آغاز خشونت‌ها و کشتارها، بارها این اقدام را محکوم کردند.
در روزهای اخیر تعداد نیروهای امنیتی افزایش یافته و آنان ضمن محاصره دهکده‌های مسلمانان، اقدام به آتش زدن و تخریب خانه‌ها، کشتار مردان به ویژه جوانان و انتقال زنان و کودکان کرده‌اند.
نیروهای امنیتی همچنین غیرمسلمان ساکن در مناطق درگیر را که تعدادشان به بیش از 4 هزار نفر می‌رسید از این منطقه خارج کردند.
بسیاری از مسلمانان روهینگیا که توانسته‌اند از این وضعیت فرار کنند، از سوی کشورهای همسایه مانند بنگلادش دستگیر و به کشور خود باز گردانده شدند.
مسلمانان و فعالان روهینگیا از کشورهای اسلامی و سازمان‌های امدادرسان و رسانه‌ها درخواست کرده‌اند که با مداخله سریع از بروز جنایات بیشتر جلوگیری کنند.
مسلمانان روهینگیا با وجود قرن‌ها سکونت در کشور میانمار همچنان مهاجران غیرقانونی بنگلادش خوانده می‌شوند و از داشتن حق شهروندی محروم هستند و از سال 2012 به بهانه‌های مختلف هدف خشونت و سرکوب قرار می‌گیرند. بنگلادش نیز از پذیرش این اقلیت امتناع می‌کند.
مسلمانان روهینگیا از سوی سازمان ملل مظلوم‌ترین اقلیت دینی جهان خوانده شدند.

captcha