کمدین مسلمان در یوتیوب با اسلام‌هراسی مقابله می‌کند
کد خبر: 3635592
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲

کمدین مسلمان در یوتیوب با اسلام‌هراسی مقابله می‌کند

گروه بین‌الملل: یک جوان مسلمان انگلیسی که یک کاربر فعال در یوتیوب است، توانست با انتشار ویدئوهایی با موضوع مقابله با افراط‌گرایی و اسلام‌هراسی، توجه زیادی را به خود جلب کند.

کمدین مسلمان در یوتیوب با اسلام‌هراسی مقابله می‌کند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «aboutIslam»، «حمزه ارشد»، کمدین مسلمان انگلیسی که نماینده نسل جدیدی از مسلمانان در این کشور است، با انتشار مجموعه ویدئوهای طنزی در مورد یک جوان مسلمان پاکستانی ـ انگلیسی که در لندن بزرگ شده، مخاطبان زیادی پیدا کرده است.
ارشد، اولین مجموعه تلویزیونی طنز خود را با عنوان «نارگیل» برای شبکه BBC3 ساخت. شخصیت اول این فیلم یک مرد میانسال پاکستانی به نام احمد آرمسترانگ بود که تلاش می‌کرد یک انگلیسی شود.
بعدها او یکی از سفیران برنامه «خالقان تغییر» یوتیوب شد که با هدف مقابله با نفرت، افراط‌گرایی، بیگانه‌ستیزی و گسترش آگاهی، همبستگی و دوستی در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.
برای ارشد، مسئله مهم این است که کودکان مسلمان الگوهایی داشته باشند که بتوانند از آن‌ها الگوبرداری کنند. از طریق کاراکتر احمد آرمسترانگ، حمزه ارشد به نسل جدید کودکان انگلیسی الگوی جایگزینی را ارائه می‌دهد که با آنچه در رسانه‌های جریان اصلی وجود دارد، متفاوت است.

captcha