فعالیت مبلغان زن در مسجد شیعی بمبئی
کد خبر: 3635938
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

فعالیت مبلغان زن در مسجد شیعی بمبئی

گروه بین‌الملل: مسجد «محفل ثانی زهرا» در شهر بمبئی، نخستین مسجدی است که درهای خود را به روی فعالیت‌های مبلغان و علمای زن گشوده است.

فعالیت مبلغان زن در مسجد شیعی بمبئی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از وابسته فرهنگی ایران در «بمبئی» هند، علما و اندیشمندان کسانی هستند که با آگاهی و دانش لازم در امور دینی، مسلمانان را راهنمایی می‌کنند.
محمد فیاض باقری، امام این مسجد می‌گوید: اگر بانویی آموزش داده شود، در اصل خانواده‌ای آموزش داده‌ شده و اگر بانوان آموزش دینی ببینند در حقیقت یعنی جامعه‌ای آموزش دیده است.
وی افزود: علمای زن می‌توانند نقشی مهم و بسزایی در آشنایی دختران و کودکان با دستورات اسلامی و مفاهیم قرآن را ایفا کنند و می‌توانند آن‌ها را برای زندگی خوب آماده سازند.
یکی از این اندیشمندان، همسر مولانا محمد فیاض باقری است که توانسته با تلاش‌های خود جامعه زنان را به امور دینی آشناتر کند.
عظمی باقری می‌گوید: من در مسجد محفل ثانی زهرا، کلاس‌هایی را جهت آموزش قرآن برگزار می‌کنم. در این کلاس‌ها کودکان 5 تا 15 سال شرکت می‌کنند و همه آن‌ها با دستورات اسلامی آشنا شده‌اند.
یکی دیگر از اندیشمندان زن فعال در این مسجد گفت: ما در این مسجد قبل از برگزاری نماز سیاسی ـ عبادی جمعه، به سخنرانی می‌پردازیم و مسائل روز که در جهان اسلام روی می‌دهد را به سمع همه حاضرین می‌رسانیم.

captcha