روحانیون پیشرو اجرای امر به معروف و نهی از منکر باشند
کد خبر: 3637250
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

روحانیون پیشرو اجرای امر به معروف و نهی از منکر باشند

گروه فرهنگی: رئیس کل دادگستری البرز با تاکید بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: روحانیون باید پیشرو اجرای این واجب الهی باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، احمد فاضلیان، رئیس دادگستری البرز، 11 شهریور در همایش مبلغین ائمه جماعات و روحانیون مستقر استان البرز که در سالن شهدای قوه قضائیه دادگستری استان برگزار شد، اظهارکرد: هدف ازبرگزاری این همایش به کارگیری ظرفیت عظیم مقام روحانیت در اجرای امر قانون‌مداری است.
وی افزود: روحانیت به واسطه جایگاه خود مورد توجه عموم است و به عنوان یک شبکه رسانه‌ای نقش مؤثری در اصلاحات ساختاری و بهبود سلامت اجتماعی دارد.
رئیس کل دادگستری البرز افزود: امروز شاهد تغییرات شکلی، ساختاری و تهدیدهای جدید فضای مجازی در فضای جامعه هستیم که نیازمند اتخاذ رویکردهای جدید با توجه به قوانین الهی است.
این مسئول با تاکید بر نقش مهم امر به معروف و نهی در جامعه گفت: امر به معروف و نهی از منکر توسط روحانیون نقشی اساسی دارد که از یک طرف ضامن اجرایی قوانین الهی است و از یک طرف امر موجب تداوم ارزش‌های دینی می‌شود و همچنین عامل وحدت جامعه اسلامی است.
فاضلیان با بیان به اینکه گروه‌های شاخص جامعه باید الگوی مردم در اجرای قانون باشند گفت: باید دعوت مردم به قانون به صورت عملی اجرا شود و نیروهای شاخص جامعه مقدم اجرای قانون در جامعه باشند.
رئیس کل دادگستری البرز در ادامه ضمن تاکید بر نقش روحانیون در حوزه‌های مختلف، گفت: روحانیون باید هم مجری باشند و هم حراست کنند چرا که در فرهنگ‌سازی برای روحانیت از ظرفیت‌های اسلامی خوب استفاده نکرده‌ایم.

captcha