بررسی تصویرسازی قرآن از جهل و جاهلان توسط پژوهشگر مصری
کد خبر: 3637626
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

بررسی تصویرسازی قرآن از جهل و جاهلان توسط پژوهشگر مصری

گروه بین‌الملل: یک پژوهشگر مصری اخیرا در پایان‌نامه‌ خود به موضوع جهل و جاهلان در قرآن پرداخته و این تعابیر را از نگاه قرآن بررسی کرده است.

ادیت‌شده//پایان‌نامه‌ای قرآنی با درجه ممتاز در مصربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»، تهامی عبدالحی انور اسماعیل، پژوهشگر و رئیس گروه ادبیات و نقد دانشکده زبان عربی دانشگاه الازهر شعبه «اسیوط» مصر پایان‌نامه‌ای با عنوان «تصویرسازی قرآن از جهل و جاهلان» ارائه داد و این پایان‌نامه با درجه ممتاز پذیرفته شد.

این پژوهشگر مصری در گفت‌و‌گو با صدی البلد گفت: در این پایان‌نامه تلاش شده است تصویرسازی قرآن از جهل و افراد جاهل تبیین شود و در عین حال زیبایی و دقتی را که قرآن در بیان این صفات به کار برده است، نیز نشان داده شود تا در نهایت به قدرت هنری، خلاقیت و نحوه توصیف قرآن از این تعابیر پی ببریم.

وی افزود: رواج جهل و نهادینه‌شدن آن در هر جامعه‌ای، آینده‌ بدی به دنبال خواهد داشت و به نشر فساد، فتنه و فسق و فجور منجر خواهد شد.

تهامی عبدالحی انور اسماعیل تصریح کرد: از جمله مواردی که قرآن کریم در مورد آنها صفت جهل را به کار می برد، مقام نکوهش است که از جمله این نکوهش‌ها را می‌توان در داستان قوم لوط دید.

پایان‌نامه‌ای قرآنی با درجه ممتاز در مصر

پایان‌نامه‌ای قرآنی با درجه ممتاز در مصر
captcha