بازدید بعثه حج انگلیس از نمایشگاه قرآن مدینه منوره
کد خبر: 3638388
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵

بازدید بعثه حج انگلیس از نمایشگاه قرآن مدینه منوره

گروه بین‌الملل: اعضای بعثه حج انگلیس از نمایشگاه قرآن مدینه منوره که در جوار مسجدالنبی(ص) قرار دارد، بازدید کردند.


ادیت شده؛ بازدید بعثه حج انگلیس از نمایشگاه قرآن مدینه منورهبه گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الفجر»، اعضای بعثه حج انگلیس با هدف توسعه و بهبود خدمات‌‌رسانی به حجاج انگلیسی با شماری از مسئولان شهر مدینه منوره دیدار و از برخی مؤسسات و نهادهای این شهر بازدید کردند.

در همین راستا، اعضای این بعثه از نمایشگاه قرآن کریم واقع در جوار مسجد نبوی دیدار و با استقبال «ایاد بن حمد شکری»، عضو دبیرخانه آگاهی‌بخشی اسلامی وزارت حج و عمره عربستان و مؤذن مسجدالنبی(ص) مواجه شدند.

«شکری» ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، بر اهمیت اخوت اسلامی و روابط حسنه با تمامی فرهنگ‌ها و ملیت‌ها و ضرورت زندگی مسالمت‌آمیز و نشان‌دادن تصویر صحیح از اسلام تأکید کرد.

وی همچنین، ضمن تأکید بر طهارت، انسجام و همکاری جامعه مدنی، آن را نمونه حقیقی برای مسلمانان در سراسر جهان که یادآور برادری در اسلام است، دانست.

در این دیدار که تعدادی از پزشکان با تخصص‌های مختلف از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند، «احمد پاتل»، رئیس بعثه انگلیس نیز از حضور حمد شکری و پزشکان قدردانی کرده و بر اهمیت نقش این بعثه که 17 سال قبل از سوی وزارت خارجه انگلیس به منظور حمایت‌های بهداشتی و اجتماعی حجاج انگلیسی تاسیس شده است، تأکید کرد.

پاتل افزود: بعثه حج انگلیس نخستین بعثه در سطح کشورهای اروپایی است که آمادگی همکاری با همه پزشکان و کشورهای آنان و تشکیل اتحاد بین‌المللی جهت حمایت از حجاج سراسر جهان را دارد.

captcha