آغاز همایش رهبران مذهبی جاده ابریشم
کد خبر: 3638570
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
در تاتارستان صورت گرفت؛

آغاز همایش رهبران مذهبی جاده ابریشم

گروه بین‌الملل: آکادمی اسلامی بلغار در تاتارستان با حضور تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و چهره‌های مذهبی رسما فعالیت خود را آغاز کرد.


آماده//آغاز فعالیت آکادمی اسلامی بلغار/ همایش رهبران مذهبی جاده ابریشمبنیاد مطالعات اسلامی روسیه در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: همزمان با آغاز فعالیت این آکادمی، همایش بین‌المللی رهبران مذهبی جاده ابریشم نیز در حال برگزاری است.

آکادمی ‌بلغار عالی‌ترین سطح تحصیلات اسلامی در فدراسیون روسیه است که پس از فروپاشی تاکنون راه‌اندازی شده است. ریاست آکادمی با کامیل اسحاقف است و مدیریت آموزشی آکادمی را نیز رافیق محمدشین عهده‌دار خواهد بود.

شخصیت‌های بلندپایه مذهبی و سیاسی روسیه و تاتارستان در افتتاح آکادمی بلغار شرکت داشتند که از شخصیت‌های مذهبی شیخ طلعت تاج‌الدین؛ مفتی اعظم و رئیس اداره مرکزی مفتیان روسیه، شیخ راویل عین‌الدین، رئیس بخش اروپایی شورای مفتیان روسیه و شیخ کامیل سمیع‌الدین؛ رئیس اداره مفتیات تاتارستان، حضور داشتند.

از شخصیت‌های سیاسی نیز میشل بابیچ؛ نماینده رسمی رئیس جمهور فدراسیون روسیه در ناحیه فدرال منطقه ولگا، میخائیل بلوزوف؛ معاون بخش سیاست‌های داخلی اداره ریاست جمهوری، رستم میننیخانف؛ رئیس‌جمهور تاتارستان، مینتمیر شایمییف؛ رئیس‌جمهور سابق و مشاور دولت تاتارستان، فرید محمدشین رئیس شورای حکومتی از حاضران در مراسم افتتاحیه بودند.

از 70 شرکت‌کننده در آزمون ورودی آکادمی بلغار، 36 نفر پذیرفته شده‌اند که 27 نفر در سطح کارشناسی ارشد و 9 نفر در سطح دکترا تحصیل خواهند کرد.

اسماعیل بلبل، مفتی سابق فلسطین، پروفسور السعدی از اردن، حمدالله الصفتی از قاهره از اساتید اصلی این آکادمی هستند. علاوه بر آن حدود 10 تا 12 استاد خارجی نیز برای تدریس ماهانه میهمان این آکادمی خواهند بود.

آکادمی اسلامی بلغار که دیروز 13 شهریورماه آغاز به کار کرد، پیش‌تر در بیستم ماه می 2017 در تاتارستان افتتاح شده بود.

captcha