فرار 270 هزار مسلمان روهینگیایی به بنگلادش
کد خبر: 3639756
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

فرار 270 هزار مسلمان روهینگیایی به بنگلادش

گروه بین‌الملل: کمیساریای عالی پناهندگان از فرار نزدیک به ۲۷۰ هزار نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا از میانمار به بنگلادش ظرف دو هفته اخیر خبر داد.

فرار 270 هزار مسلمان روهینگیایی به بنگلادش
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «شفقنا»؛ کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان (UNHCR) ظهر امروز (17 شهریورماه) اعلام کرد که برآورد می‌شود نزدیک به ۲۷۰ هزار پناهجو از اقلیت مسلمان روهینگیا طی دو هفته اخیر از میانمار فرار کردند تا به بنگلادش پناه ببرند، جایی که دو اردوگاه پناهندگان در بر گیرنده افرادی بیشتر از ظرفیت عادی خود وجود دارد.

بر اساس این گزارش، کمیساریای عالی پناهندگان در یک بولتن خبری کوتاه برای خبرنگاران در مقر خود در شهر ژنو در جنوب غرب سوئیس در این باره تاکید کرد: در واقع ظرفیت محدود پناهگاه به پایان رسیده و در حال حاضر پناهجویان در پناهگاه‌های موقت ایجاد شده در امتداد جاده و زمین‌های در دسترس در مناطق «اوخیا» و «تکناف» چمباتمه می‌زنند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل همچنین اعلام کرد: اکثریت قاطع پناهجویان زنان از جمله مادران دارای نوزادان تازه به دنیا آمده و همچنین خانواده‌هایی هستند که کودک به همراه دارند، این در حالی است که در وضعیت بسیار بدی می‌رسند و خسته و گرسنه به دنبال پناهگاه امنی هستند.
captcha