گاز، راز آزار مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 3640615
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کارشناس مصری مدعی شد:

گاز، راز آزار مسلمانان روهینگیا

گروه بین‌الملل: «اسامه الدلیل»، کارشناس سیاسی مصری با طرح ادعایی عجیب، راز درگیری در میانمار و آزار و اذیت مسلمان روهینگیا را دو خط لوله انتقال گازی دانست که قرار است گاز سیبری روسیه را به چین منتقل کند.

گاز، راز آزار مسلمانان روهینگیابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراکان؛ اسامه الدلیل در اظهاراتی جنجال‌برانگیز مدعی شد که ریشه درگیری در میانمار و کشتار مسلمانان روهینگیا مربوط به دو خط لوله انتقال گازی است که گاز سیبری روسیه را به چین منتقل می‌کند؛ چرا که بخشی از این دو خط لوله در شمال غرب میانمار(محل سکونت اقلیت مسلمان روهینگیا) واقع شده است.

وی که در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «اون لایف» مصر سخن می‌گفت، اظهار کرد: چین می‌خواهد امنیت این دو خط لوله‌ای که گاز روسیه به این کشور منتقل می‌کند تأمین کند، این در حالی است که بخشی از این دو خط در خاک میانمار قرار دارد و همین مسئله سبب ایجاد مشکلات و درگیری در این منطقه و آزار و اذیت مسلمانان روهینگیا شده است.

این کارشناس مصری در بخش دیگری از این گفت‌وگو، مشکلات اجتماعی و طبقاتی را از دیگر چالش‌های مسلمان میانمار دانست.

این ادعا در حالی از سوی این کارشناس و تحلیلگر سیاسی مصر مطرح شده که تاکنون طرف‌های روسی و چینی و مقامات میانمار هیچ اظهارنظر و واکنشی نسبت به این موضوع نداشته‌اند.

قرارداد ساخت دو خط لوله انتقال گاز سیبری روسیه به چین در سال 2014 میلادی به امضای دو کشور رسید و قرار است در سال 2018 میلادی به بهره‌برداری برسد؛ بر اساس این قرارداد، به مدت 30 سال گاز روسیه را به چین صادر خواهد شد/.
captcha