محدودیت‌های رژیم آل‌خلیفه برای شیعیان در آستانه محرم
کد خبر: 3640908
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
توسط وزارت کشور بحرین صورت گرفت؛

محدودیت‌های رژیم آل‌خلیفه برای شیعیان در آستانه محرم

گروه بین‌الملل: وزارت کشور بحرین چند روز مانده به آغار ماه محرم‌الحرام، تلاش گسترده‌ای برای تحمیل فرامین و دستورالعمل‌های خود بر سوگواران حسینی در این کشور از جمله چگونگی نصب پرچم‌های سیاه و برپایی خیمه‌های عزا آغاز کرده است.

محدودیت‌های رژیم آل‌خلیفه برای شیعیان در آستانه محرم به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «منامه پست»، اعضای هیئت‌های عزاداری حسینی در بحرین با ارسال پیامی از مردم این کشور خواستند در برابر اقدامات رژیم‌ آل‌خلیفه و هر کس که بخواهد به مظاهر و جلوه‌های عاشورای حسینی توهین و تجاوز کند، ایستادگی کنند.

اعضای هیئت‌های عزادار امام حسین(ع) با اشاره به این که وزارت کشور تلاش می‌کند با استفاده از زور و قدرت، دستور العمل‌های خود برای برگزاری مراسم عزای حسینی را تحمیل کند، اعلام کردند: وزارت کشور رژیم آل‌خلیفه در تمامی جزئیات امور دینی نیز دخالت می‌کند.

در این پیام آمده: نیروهای پلیس تهدید کرده‌اند با  هر گونه نقض قوانین در نصب پرچم‌های سیاه، اهانت به حاکمان بحرین و یا انتشار پلاکاردهای سیاسی برخورد خواهند کرد.  

اعضای هیئت‌های عزاداری حسینی در بحرین افزودند: مأموران وزارت کشور، به اعضای هیئت‌های حسینی ابلاغ کرده‌اند که نصب پرچم‌های سیاه باید تنها محدود به حسینیه‌ها و موکب‌های عزا باشد و اگر مخالف این مسئله رخ دهد، مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

گفتنی است، وزارت کشور بحرین در آستانه فرارسیدن ماه عزای حسینی، اعضای برخی هیئت‌های عزای حسینی را احضار کرد/.

captcha