مصوبات مجمع اتحادیه واحد استانی تا ۳ سال آینده تغییر نمی‌کند
کد خبر: 3642291
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

مصوبات مجمع اتحادیه واحد استانی تا ۳ سال آینده تغییر نمی‌کند

عضو هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآن و عترت کشور با اشاره به درخواست برخی برای اعمال تغییرات در مصوبات تشکیل اتحادیه مدغم استانی، گفت: مصوبات مجمع اتحادیه قرآنی واحد برای برگزاری انتخابات اتحادیه مدغم تا سه سال آینده تغییر نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: حسین بهبودی عضو هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآن و عترت کشور با اشاره به جلسه اخیر این هیأت در سازمان دارالقرآن، اظهار داشت: در این جلسه موضوعات مختلفی درباره اعمال تغییرات در مصوبات تشکیل اتحادیه مدغم استانی مطرح شد که هیچ کدام مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه کمیته مرکزی خواستار تغییرات در واجدان شرایط شرکت در انتخابات اتحادیه مدغم استانی شده، افزود: با توجه به اینکه اساسنامه و مصوبات ادغام دو اتحادیه استانی توسط دو اتحادیه تنظیم و تدوین شده بود و در هیأت رسیدگی به امور مؤسسات تصویب شده بود، امکان تغییر در اساسنامه وجود نداشت.

بهبودی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در بسیاری از استان‌ها جلسه مجمع عمومی برگزار شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری این جلسات، اعمال تغییرات در افراد واجد شرایط برای حضور در انتخابات اتحادیه مدغم درست نیست چرا که در این صورت عدالت برقرار نشده و انتخابات سایر استان‌ها را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

عضو هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآن و عترت کشور با بیان اینکه حضور مسئولان مرتبط در انتخابات و ارکان تشکیلاتی از دیگر درخواست‌های برخی از اعضای هیأت بود، خاطر نشان کرد: سازمان دارالقرآن از سال گذشته در مصوبات و آیین‌نامه‌های داخلی امکان حضور مسئولان قرآنی اداره تبلیغات در ارکان تشکیلاتی مؤسسات قرآنی را نداده است چرا که ممکن است با تصمیم‌گیری‌های موردی شائبه‌ای در بین سایر مؤسسات ایجاد شود اما این تکلیف را در بین مسئولان ارشاد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امکان تغییر ضوابط مجمع عمومی برای تشکیل اتحادیه مدغم استانی وجود ندارد، گفت: انتخابات در برخی استان‌های برگزار شده و برای رعایت عدالت سایر استان‌ها هم باید بر اساس همین مقررات انتخابات هیأت رئیسه را برگزار کنند و البته ناگفته نماند که این مقررات دائمی نیست و سه یال آینده تغییراتی خواهد داشت که با برگزاری انتخابات مجدد اصلاحاتی توسط هیأت انجام می‌شود.
captcha