اعتراض به نسل‌کشی در میانمار از آمریکا تا هند
کد خبر: 3642424
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

اعتراض به نسل‌کشی در میانمار از آمریکا تا هند

گروه بین‌الملل: صدها نفر از مردم کشورهای مختلف جهان با برگزاری تظاهرات کشتار مسلمانان روهینگیا را محکوم کرده و پایان‌دادن به این نسل‌کشی را خواستار شدند.

اعتراض به کشتار روهینگیا از آمریکا تا هندبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، در نیویورک دیروز(24 شهریورماه) هزاران نفر در نزدیکی مقر سازمان ملل تجمع و اعتراض خود را نسبت به خشونت‌های ادامه‌دار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار اعلام کردند.

این تظاهرات از سوی چند سازمان اسلامی غیردولتی برگزار شد و سخنرانان از مقامات میانمار خواستند که به این خونریزی‌ها پایان دهد.

صدها نفر از مردم آلمان نیز در آخرین ساعات دیروز جمعه (24 شهریور) در اعتراض به کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار در شهر برلین تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار، خواستار پایان‌دادن به این نسل‌کشی شدند.

در آفریقای جنوبی، حدود 2500 نفر از معترضان دیروز با جمع‌شدن در مقابل سفارت میانمار در شهر «پرتوریا»، کشتار مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین را محکوم کردند.

«ابراهیم بهام»، دبیرکل شورای علمای مسلمان آفریقای جنوبی نسبت به سکوت آنگ سان سو چی، برنده جایزه صلح نوبل، در برابر این جنایات ابراز تعجب کرد.

اعتراض جامعه بوداییان آفریقای جنوبی

نمایندگانی از جامعه بوداییان آفریقای جنوبی نیز به جمع معترضان پیوستند و از بوداییان سراسر جهان خواستند که برای پایان‌‌دادن به این خشونت و کمک‌رسانی به مسلمانان روهینگیا اقدام کنند.

برخی معترضان بودایی و مسلمان، بنری را حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «بودیسم و اسلام متحد علیه نسل‌کشی در برمه».

اعلام جنگ علیه میانمار در بنگلادش

گزارش‌ها همچنین حاکی است، هزاران تن از حامیان گروه‌های اسلامی در بنگلادش در حمایت از مسلمانان روهینگیا تظاهرات کرده و خواهان جنگ علیه دولت میانمار شدند. آنان این کشور را به آغاز جنگ کشتار مسلمانان روهینگیا متهم کردند.

یک منبع امنیتی در پلیس بنگلادش اعلام کرد، تظاهرکنندگان نسبت به سرکوب ساکنان ایالت راخین توسط نیروهای امنیتی میانمار اعتراض کرده و تلاش‌های بین‌المللی را در حمایت از اقلیت مسلمان روهینگیا کافی ندانسته و آن را محکوم کردند.

در هندوستان نیز صدها نفر از مسلمانان دیروز در شهر «اگرتلا» جمع شدند و خشم خود را نسبت به خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا از سوی مقامات و نیروهای میانماری اعلام کردند.

آنان اعلام کردند که امیدواریم عدالت هرچه سریعتر در میانمار برقرار شود و دعا می‌کنیم که چنین خشونت‌هایی در هیچ جایی از جهان رخ ندهد.

captcha