سریلانکا و سناریویی شبیه روهینگیا
کد خبر: 3642723
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

سریلانکا و سناریویی شبیه روهینگیا

گروه بین‌الملل: بسیاری از تامیل‌ها و مسلمانان سریلانکا، شرایط کشور خود و میانمار را شبیه می‌دانند و این کشور نیز شاهد افزایش حملات علیه اقلیت مسلمان است.

انگلیسی/ اتحاد ادیان مختلف برای محکوم کردن کشتار مسلمانان روهینگیابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Christian Post»، بسیاری از تامیل‌ها و مسلمانان سریلانکا، شرایط کشور خود و میانمار را شبیه می‌دانند. در هر دو کشور بودیسم دین غالب است و راهبان افراط‌گرای بودایی برای برانگیختن احساس نفرت علیه اقلیت‌های دینی و قومی تلاش می‌کنند.

سریلانکا کشوری جزیره‌ای در جنوب آسیا بوده و اکنون شاهد افزایش حملات علیه اقلیت مسلمان است.

طی روزهای اخیر در این کشور هندوهای تامیل در کنار مسلمانان به خیابان‌ها آمده و با برگزاری تظاهرات با مردم روهینگیا در میانمار اعلام همبستگی کردند.

فریاد پیروان ادیان لکهنو در حمایت از مظلومان میانمار

این گزارش همچنین حاکی است، با فرار هزاران مسلمان روهینگیا از آنچه سازمان ملل «پاکسازی نژادی» در شمال میانمار نامیده، مسیحیان و مسلمانان و پیروان سابر ادیان هند در شهر «لکهنو» گردهم آمدند تا اعتراض خود را نسبت به این جنایات اعلام کنند.

پیروان ادیان مختلف هند در این گردهمایی که روز جمعه(24 شهریورماه) برگزار شد، خواستار پایان خشونت‌های میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا شدند.

معترضان خواستار تحریم دولت میانمار از سوی سازمان ملل و قرار دادن عاملان شکنجه مسلمانان در فهرست تروریست‌ها شدند.

در نتیجه خشونت‌های اخیر میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا شمار زیادی کشته شده و حدود 400 هزار نفر به بنگلادش فرار کرده‌اند.

پناهجویان بیش از یک هفته می‌بایست پیاده‌روی کنند تا بتوانند از مرز میانمار گذشته و وارد بنگلادش شوند.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر، حداقل حدود 62 روستای روهینگیا در ایالت راخین توسط نظامیان و افراط‌گرایان بودایی به آتش کشیده شده و ویران شده است/.

 

 

captcha