حاضرم بمیرم ولی به میانمار برنگردم
کد خبر: 3642914
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
روهینگیایی ساکن هند:

حاضرم بمیرم ولی به میانمار برنگردم

گروه بین‌الملل: یکی از مسلمانان میانماری ساکن هند می‌گوید: من ترجیح می‌دهم که دولت هند ما را بکشد یا به زندان بیندازد تا اینکه به میانمار بازگرداند.

حاضرم بمیرم ولی به میانمار برنگردمبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه دیلی میل، به نظر می‌رسد که شوربختی و مخمصه مسلمانان روهینگیا پایانی ندارد و حتی آنان که توانسته‌اند از مرگ فرار کنند با مشکلات زیادی در هند، نپال و بنگلادش مواجه هستند.

دولت هند دیروز (25 شهریور) اعلام کرد پرونده اخراج 40 هزار مسلمان روهینگیا را که در 10 سال گذشته به هند مهاجرت کرده‌اند به دادگاه عالی تحویل خواهد داد؛ زیرا آنان تهدید علیه امنیت محسوب می‌شوند.

این اقدام با مخالفت شدید زید رعد حسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری مواجه شده است.

بنابر گزارش سازمان ملل، 16 هزار مسلمان روهینگیا در هند به صورت رسمی ثبت‌نام شده‌اند در حالیکه شمار زیادی بدون ثبت در این کشور حضور دارند.

یکی از مسلمانان میانماری ساکن هند می‌گوید: من ترجیح می‌دهم که دولت هند ما را بکشد یا به زندان بیندازد تا اینکه به میانمار بازگرداند.

دولت نپال در همسایگی هند نیز تلاش می‌کند تا از ورود مسلمانان روهینگیا به این کشور جلوگیری کند.

رام کریشنا، سخنگوی وزارت کشور نپال اعلام کرد: ما بازرسی‌های مرزی را شدت داده‌ایم تا از ورود مسلمان روهینگیا ممانعت شود. ما تحمل بحران‌های بیشتر را نداریم.

دولت بنگلادش نیز که تاکنون بیشترین تعداد مهاجران روهینگیا را پذیرفته دیروز (25 شهریور) اعلام کرد که این مهاجران اجازه ترک اردوگاه‌های خود در منطقه کاکس بازار را ندارند.

رئیس پلیس بنگلادش اعلام کرد که این مهاجران باید در این اردوگاه‌ها بمانند تا زمانیکه به کشورشان باز گردانده شوند/.

captcha