واژگونی کامیون حامل کمک به آوارگان روهینگیا/ 9 کشته
کد خبر: 3644694
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

واژگونی کامیون حامل کمک به آوارگان روهینگیا/ 9 کشته

گروه بین‌الملل: یک کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای آوارگان روهینگیا، بامداد امروز(30 شهریور) در مرز بنگلادش واژگون شد که طی آن دست کم 9 نفر از نیروهای امدادی کشته شدند.

واژگونی کامیون حامل کمک به آوارگان روهینگیا/ 9 کشتهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «hosted.ap.org»، ساعتی بعد از وقوع این حادثه نیز صدها بودایی به کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه برای مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین در شمال غربی میانمار یورش بردند و تلاش کردند مانع از رسیدن آن به دست آوارگان مسلمان شوند.
 
«آنگ سوئی پرو»، مدیر سازمان پزشکی بنگلادش گفت: شش نفر از نیروهای امدادرسانی در لحظه واژگونی کامیون حامل کمک در نزدیکی مرز بنگلادش در جنوب منطقه بندربان کشته شدند و سه نفر از آن‌ها پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند و دست کم 10 نیز مجروح شده و تحت معالجه هستند.

«میسادا سیف»، سخنگوی کمیته صلیب سرخ در بنگلادش نیز اظهار کرد: همه نیروهای امدادی کشته‌شده بنگلادشی بودند که برای توزیع مواد غذایی بین 500 خانواده مسلمان در اردوگاه آوارگان به کار گرفته شده بودند.

وی افزود: کامیون متعلق به صلیب سرخ و سازمان هلال احمر بنگلادش بود که طی دو هفته اخیر به آوارگان مسلمان امدادرسانی می‌کرد/.
captcha