اعتراض به دستور جدید دولت ترامپ در منع مسلمانان
کد خبر: 3645865
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

اعتراض به دستور جدید دولت ترامپ در منع مسلمانان

گروه بین‌الملل: شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگترین سازمان حامی حقوق مسلمانان آمریکا، از دولت ترامپ خواست از انتشار نسخه جدید دستور اجرایی منع ورود مسلمانان به آمریکا اجتناب کند.

اعتراض به دستور جدید دولت ترامپ در منع مسلمانانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی CAIR، این سازمان اسلامی اعلام کرد: تلاش‌های موذیانه برای اجرای این دستور اجرایی بحث برانگیز، به اندازه تلاش‌های قبلی برای اعمال این دستور «غیرقانونی و غیرآمریکایی» است.

این سازمان گفت: گرچه ممنوعیت جدیدی که توسط دولت ترامپ در حال تنظیم است، محدودیت‌های بیشتری علیه برخی کشورهای اسلامی دارد، اما منشأ غیرقانونی این سیاست همچنان تغییری نکرده است.

مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی نیز در بیانیه‌ای در واکنش به اعلام قریب الوقوع ممنوعیت جدید علیه مسلمانان اعلام کرد: گرچه این ممنوعیت بازسازی، تجدید یا اصلاح شده است؛ اما ممنوعیت، ممنوعیت است و این میوه فاسد همان درخت سمی است.

این بیانیه می‌افزاید: تکرار این هدف‌گیری غیرقانونی مسلمانان، اگر باز هم اتفاق بیفتد، بار دیگر نشان می‌دهد که ترامپ مصمم به دنبال‌کردن سیاست‌های تبعیض‌آمیزی است که مورد پسند اسلام‌ستیزان و افراط‌گرایان ضدمهاجرت بوده و فایده‌ای برای امنیت ملی ما ندارد/.


captcha