نمایش بخشندگی اسلامی توسط پزشک انگلیسی
کد خبر: 3646720
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

نمایش بخشندگی اسلامی توسط پزشک انگلیسی

گروه بین‌الملل: یک جراح مسلمان یکشنبه (2 مهر) در راه رفتن به مسجدی در حومه منچستر با چاقو هدف حمله اسلام‌ستیزان قرار گرفت و پس از بهبودی نسبی، آنان را بخشید.

نمایش بخشندگی اسلامی توسط پزشک انگلیسی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Tribune؛ ناصر کردی، جراح ارتوپد مسلمان پس از اینکه مورد حمله قرار گرفت، بلافاصله به بیمارستان «ویتنشو» منتقل شد که خودش در آن کار می‌کنند.

این حمله یک جراحت سه سانتی‌متری در پشت گردن وی ایجاد کرد و پلیس بلافاصله رسیدگی به این پرونده را به عنوان یک جرم ناشی از نفرت دینی و نژادی آغاز کرد. پلیس دو مرد 32 و 54 ساله را به عنوان مظنونان این حمله دستگیر کرد.

اما ناصر کردی که مسلمانی سوری ـ اردنی تبار است، گفت: خدا به من خیلی رحم کرد. می‌توانست یک عصب، شاهرگ، سیاهرگ یا حنجره‌ام جراحت یابد. اما خوشبختانه فقط یک عضله آسیب دید.

کردی گفت: هنگامیکه می‌خواستم وارد مسجد شوم درد و سوزشی را در گردنم احساس کردم، برگشتم و مردی را دیدم که با حالتی تهاجمی ایستاده بود. سریع خود را به داخل مسجد رساندم و فرد مهاجم فرار کرد.

وی افزود: من آن مرد را بخشیدم و هیچ خشم و نفرتی نسبت به او ندارم. می‌دانم که او نماینده کل جامعه نیست. ممکن است که یکی از انسان‌هایی باشد که توسط جامعه به حاشیه رانده شده است.

کردی که در سال 1977 برای تحصیل در رشته پزشکی به انگلیس رفته‌، می‌گوید: جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان در حال افزایش است. فضای موجود نگران‌کننده و تهدیدآمیز است.

وی افزود: باید این حقیقت پذیرفته شود که جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان در حال افزایش است و بیش از پیش فیزیکی شده است.

کردی ادامه داد: آنچه مردم باید بدانند این است که مسلمانان زیادی مانند من هستند. ما سخت کار می‌کنیم. من یک پزشکم و وظیفه‌ام مداوای مردم است. همکارانم به من احترام می‌گذارند و برای کار من ارزش قائلند. اما متأسفانه مردم این را نمی‌بینند و آنچه می‌بینند، اقلیت خطرناکی است که رسانه‌ها به آنان می‌پردازند/.

captcha