تغییر رویه بنگلادش در امدادرسانی به روهینگیایی‌ها
کد خبر: 3647034
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

تغییر رویه بنگلادش در امدادرسانی به روهینگیایی‌ها

گروه بین‌الملل: بنگلادش محدودیت‌هایی را که تاکنون برای گروه‌های امدادرسان در اردوگاه‌های پناهجویان روهینگیا اعمال می‌کرد، کم کرده و به دنبال دریافت 250 میلیون دلار کمک از بانک جهانی برای امدادرسانی اضطراری به آوارگان مسلمان میانماری است.

انگلیسی/ تغییر رویه بنگلادش برای کمک به مسلمانان روهینگیابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری First Post؛ بنگلادش که سال‌ها است میزبان پناهجویان روهینگیا در مناطق مرزی خود با میانمار است، در گذشته دسترسی به اردوگاه‌های روهینگیا را بسیار محدود کرده بود.

حساسیت بنگلادش نسبت به مسئله امنیت و ترس از اینکه مهاجرت گسترده مسلمانان، گروه‌های افراط‌گرا را برای آمدن به این منطقه وسوسه کند، از جمله دلایل این محدودیت دسترسی بوده است.

با این حال، موج جدید مهاجرت گسترده پناهجویان روهینگیا، فشار زیادی بر اردوگاه‌های موجود که پیش از این نیز هزاران نفر جمعیت داشته‌اند، وارد کرده است.

حدود نیم میلیون مسلمان روهینگیا در هفته‌های گذشته از میانمار به بنگلادش فرار کرده‌اند. تعداد پناهجویانی که از روز سوم شهریور با آغاز دور جدید خشونت‌های نظامیان میانمار مجبور به ترک میانمار شدند به 480 هزار نفر رسیده که 60 درصد آن‌ها کودکان هستند.

سرعت و حجم زیاد ورود آوارگان مسلمان از میانمار سبب وخامت اوضاع در اردوگاه‌های پناهندگان کشور فقیر بنگلادش شده است.

این پناهجویان مسلمان روهینگیا از خشونتی فرار کرده‌اند که به نسل‌کشی‌ در بوسنی و رواندا تشبیه می‌شود.

سازمان ملل و دیگر نهادهای امدادرسانی در تلاش هستند تا برای این آوارگان پناهگاه و غذا فراهم کنند و از شیوع بیماری‌های مسری در میان آنان جلوگیری به عمل آورند/.

 

 
captcha