حضور میلیونی زائران در کربلا برای برپایی آیین سوگواری تاسوعا
کد خبر: 3647804
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

حضور میلیونی زائران در کربلا برای برپایی آیین سوگواری تاسوعا

گروه بین‌الملل: میلیون‌ها زائر و شیفته اباعبدالله الحسین(ع) از داخل و خارج عراق در روز تاسوعای حسینی خود را به کربلای معلی رسانده‌اند تا در آیین سوگوای و عزاداری سرور و سالار شهیدان شرکت کنند.

حضور میلیونی زائران در کربلا برای برپاییی آیین سوگواری تاسوعا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «iraqakhbar»؛ در آستانه فرارسیدن شب عاشورای حسینی، میلیون‌ها عاشق و دلباخته اباعبدالله الحسین(ع) خود را به عتبات مقدسه عراق به‌ویژه آستان‌های مقدس کربلای معلی رسانده‌اند تا در آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان شرکت ‌کنند.

در همین راستا، وزارت‌خانه‌ها مربوطه، ادارات و آستان‌های مقدس عباسی، حسینی، علوی و کاظمین تمامی توان خود را برای تأمین امنیت زوار و خدمت‌رسانی به آن‌ها بسیج کرده‌اند.

«نصیف جاسم خطابی»، رئیس شورای استان کربلا از حضور میلیونی زائران حسینی از سراسر عراق و کشورهای مختلف جهان، همزمان با نزدیک‌شدن به شب عاشورای حسینی خبر داد.

وی افزود: زائران خارجی شرکت‌کننده در آیین سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی، اغلب از کشورهای ایران، جنوب شرق آسیا، آفریقا و کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

رئیس شورای استانی کربلا گفت: پیش‌بینی می‌شود شمار زائران با توجه به نزدیک شدن به شب عاشورای حسینی لحظه به لحظه افزایش یابد.

خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران

«جمال الدین شهرستانی»، مدیر اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی نیز در خصوص ارائه خدمات مختلف به زائران گفت: آستان حسینی با همکاری اداره بهداشت کربلا، تمام نیرو، توان و امکانات خود را جهت ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران به کار گرفته‌ و خدمات مختلف پزشکی و درمانی در مناطق مختلف کربلا صورت می‌گیرد.

پویش‌های اهدای خون

همچنین، «سلیم کاظم»، مدیر روابط عمومی اداره بهداشت کربلا از اجرای پویش اهدای خون به منظور جمع‌آوری خون برای نیازمندان خبر داد. 

وی افزود: بانک خون اداره بهداشت کربلا آماده جمع‌آوری حدود 900 کیسه خون در طول روز و اهدای آن به نیازمندان است.

حرم مطهر عباسی نیز همزمان با نزدیک شدن به شب عاشورا و حضور میلیونی زائران در کربلای معلی از همکاری گسترده این آستان به منظور ارائه خدمات لازم و ضروری به زائران، افزایش امنیت و تسهیل برپایی مراسم عزاداری خبر داد.

تمهیدات آستان‌های علوی و کاظمین برای زائران

همزمان با حضور میلیونی زائران در کربلا، آستان‌های مقدس علوی و کاظمی نیز آمادگی خود را جهت ارائه خدمات مختلف و گسترده به زائران اعلام کردند.

«سلام جبوری»، رئیس بخش امور خدماتی آستان علوی در این باره گفت: آستان مقدس امام علی(ع) تمامی کارکنان و امکانات خود را برای خدمت‌رسانی به زائران و مواکب حسینی به کار گرفته و هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران شرکت‌کننده در آیین‌های سوگواری و عزاداری حسینی صورت گرفته است.

آستان مقدس کاظمین نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: تولیت آستان کاظمین طرح‌های مدیریتی و سازندهی ویژه‌ای به مناسبت ماه محرم و عاشورای حسینی در نظر گرفته است/.

captcha