احیای عاشورایی با تلاوت قاریان بین المللی+صوت و عکس
کد خبر: 3647902
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

احیای عاشورایی با تلاوت قاریان بین المللی+صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: کرسی تلاوت و احیای شب عاشورا، با تأسی به شهدای والامقام کربلا در شب عاشورای حسینی، در مسجد جامع المهدی(عج) شهر ری محل تشکیل جلسات قرآن حجت‌الاسلام موسوی‌درچه‌ای با حضور اساتید و قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  کرسی تلاوت و احیای شب عاشورا، با تأسی به شهدای والامقام کربلا از ساعت ۲۳ تا اذان صبح در شب عاشورای حسینی، در مسجد جامع المهدی(عج) شهرری، فلکه اول دولت آباد محل تشکیل جلسات قرآن حجت‌الاسلام موسوی‌درچه‌ای با حضور اساتید و قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان برگزار شد.

در ابتدای این احیای قرآنی، حجت الاسلام درچه ای، زیارت عاشورا را طبق رسم هشت سال گذشته قرائت کرد. سپس با بیان اینکه امشب، اولین سالگرد رحلت مرحوم استاد مروت است گفت: این مراسم با سالگرد قمری مرحوم استاد محمدتقی مروت، مقارن است. دقیقا شب عاشورای سال گذشته، در اواسط همین جلسه، استاد سیدمحسن موسوی‌بلده، تلاش می‌کردند تا با مرحوم استاد مروت تماسی حاصل نمایند که موفق نشدند و دقیقا، دقایقی بعد، پیامک فوت ایشان آمد.

خدمات استاد مروت به قرآن و اهل بیت(ع)/ احیای عاشورایی با تلاوت قاریان بین المللی+صوت وعکس

موسوی درچه ای ادامه داد: از همان لحظه ای که خبر فوت مرحوم استاد محمدتقی مروت را شنیدیم، ثواب تلاوت ها را به روح این استاد بزرگ هدیه کردیم. به هرحال چراغ جلسات قرآنی که امروزه روشن است، مرهون زحمات اساتیدی همچون استاد مروت است.

حجت الاسلام درچه ای در ادامه یادی از شهدای منا و شهید محسن حججی کرد و گفت: عمل وقتی خالص باشد، همه دلها می‌سوزد. در این سالها، خیلی شهید داشتیم، اما شهید محسن حججی چگونه با خدا معامله کرده بود که حتی رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که این شهید یک ویژگی منحصر بفردی داشت که خداوند متعال، اینگونه محسن حججی را عزیز کرد.

خدمات استاد مروت به قرآن و اهل بیت(ع)/ احیای عاشورایی با تلاوت قاریان بین المللی+صوت وعکس

سپس به ترتیب، قاریان خوشخوان آستان قرآن کریم، آقایان سیدعباس حسینی، علی زرگر، محمود نوروزی، محسن قاسمی، داود جعفری و سیدمصطفی حسینی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند.

در خلال تلاوت ها، ابوالقاسم شفیعی، از اقتصاددانان و کارآفرینان نمونه کشور، دقایقی درباره زکات و خمس و اهمیت کارآفرینی در جامعه قرآنی با استناد به آیات قرانی سخنرانی کرد. سپس گروه محمدرسول الله(ص) که از احیای قرآنی آستان عبدالعظیم(ع) بازمی‌گشتند، با حضور در این جلسه صمیمی، به اجرای دو قطعه در رثای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.

سیدمحسن موسوی بلده، استاد پیشکسوت قرآنی، سخنران دیگر این مراسم احیا بود که دقایقی به بیان خاطراتی از مرحوم استاد مروت پرداخت. سال پیش همین لحظات، حدود ساعت 2 بامداد بود که با کانادا تماس می‌گرفتم که از خانواده استاد مروت، حال استاد را بپرسم. تا اینکه در ساعت 2، پیامکی آمد که خبر فوت ایشان را دادند.

موسوی بلده ادامه داد: اینکه استاد مروت، استاد قران، بنیان گذار نهضت جدید تلاوت قرآن، مرگش در شب عاشورا رقم خورد، خبرش هم در لحظاتی معنوی، لحظات احیای قرآنی در شب عاشورا به ما می‌رسد، اولین تلاوت به عنوان ختم ایشان در همین مسجد خوانده شود، اینها تصادفی نیست. استاد مروت، استادی است که کار تلاوت قرآن را به اینجا رسانده که هرکدام از جوانان قرآنی، مشعل قرآن را حمل می‌کنند.

این پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه استاد مروت، خودش و زن و بچه اش را فدای قرآن کرد تصریح کرد: مرحوم مروت، از لحاظ وضع مادی، پایین تر از متوسط بود. درآمدش را برای بچه های قرآنی خرج می‌کرد. استاد مروت، نابغه بود. در جوانی اش، کتاب های عربی را می‌خواند و تلاوت های مصریان را گوش می‌کرد و سپس خودش بدون استاد، قاری شد و رفت اولین قاری شیعه بود که در مسابقات مالزی مقام اول را گرفت. زمانی که به مصر رفت، عاشق قراء مصری بود. پس از گذشت 2 سال، قراء مصری را عاشق خودش کرد. مصطفی اسماعیل به استاد مروت زنگ می‌زد و به مهمانی هایشان دعوتشان می‌کرد. یا استاد رزیقی که به دست استاد مروت شیعه شد. خدمتی که این قاری قران به اهل بیت(ع) کرد، این بود. حتی استاد مروت به ما می‌گفت که عبدالباسط شیعه شده است و به مباحثه عبدالباسط با شیخ الازهر درباره شیعه و سنی استناد می‌کرد که عبدالباسط از فراز های نهج البلاغه استفاده می‌کرده است. در کانادا که بود، از طریق سایتهای اینترنتی، با مبلغان وهابی بحث می‌کرد و از تشیع دفاع می‌کرد تا جایی که آن وهابی ها را کلافه کرده و به خون استاد، تشنه بودند.

خدمات استاد مروت به قرآن و اهل بیت(ع)/ احیای عاشورایی با تلاوت قاریان بین المللی+صوت وعکس

سپس سعید پرویزی و حمید شاکرنژاد از قاریان بین المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفتند. همچنین، سخنران پایانی این جلسه، محمدرضا صلحجو از اساتید پیشکسوت منطقه شهرری بود که دقایقی درباره احیای قرانی شب عاشورا صحبت کرد.

حسن ختام این مراسم، روضه خوانی محمد برخورداری، قاری و مبتهل ممتاز کشورمان بود که مورد استقبال مهمانان حاضر در جلسه قرار گرفت.

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.

در ادامه تلاوت های این مراسم ارائه می‌شود.

حمید شاکرنژاد

کد
دریافت

سعید پرویزی
کد
دریافت
محسن قاسمی
کد
دریافت
سیدمصطفی حسینی
کد
دریافت

captcha