توافق برای بازگرداندن مسلمانان روهینگیا به میانمار
کد خبر: 3648319
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
امروز صورت گرفت؛

توافق برای بازگرداندن مسلمانان روهینگیا به میانمار

گروه بین‌الملل: یکی از مقامات ارشد میانمار امروز (دهم مهر) با توافق با مقامات بنگلادش پیشنهاد بازگرداندن صدها هزار اقلیت مسلمان روهینگیا به میانمار را که در نتیجه خشونت‌های اخیر به بنگلادش فرار کرده‌اند، مطرح کرد.

توافق برای بازگرداندن مسلمانان روهینگیا به میانماربه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از نیم میلیون مسلمان روهینگیا در نتیجه خشونت‌های شدید 5 هفته اخیر که در ایالت راخین انجام شد به کشور بنگلادش پناه برده‌اند.

بیشتر این پناهجویان در وضعیت وخیم در اردوگاه‌های شلوغ بنگلادش به سر می‌برند.

امروز در جریان مذاکراتی میان بنگلادش و میانمار، دو کشور در مورد بازگرداندن شماری از این پناهجویان به میانمار توافق کردند اما تعداد دقیق کسانی‌که باز گردانده می‌شوند و چگونگی تأمین امنیت آنان مطرح نشد.

پزشکان و امدادگران بین‌المللی نیز نسبت به وضعیت وخیم تغذیه کودکان روهینگیایی هشدار داده و اعلام کردند که کودکان روهینگیا «پوست و استخوان» شده‌اند.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد که نیاز به میلیون‌ها دلار کمک فوری برای رسیدگی به وضعیت غذایی آوارگان مسلمان در مرز میانمار و بنگلادش دارد.

برنامه جهانی غذا (فائو) اعلام کرده برای تأمین غذای بیش از نیم میلیون آواره روهینگیایی، به ۷۵ میلیون دلار کمک فوری نیاز دارد.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که بنگلادش مسلمانان میانمار را برای بازگشت به کشورشان تحت فشار می‌گذارد. این درحالی است که وضعیت امنیتی در استان راخین مناسب و با ثبات نیست./

captcha