اوقاف فلسطین ممنوعیت بازی کودکان در مسجدالاقصی را محکوم کرد
کد خبر: 3649603
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

اوقاف فلسطین ممنوعیت بازی کودکان در مسجدالاقصی را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: اداره اوقاف فلسطین صدور قانون منع بازی کودکان فلسطینی در محوطه مسجدالاقصی از جانب دادگاه عالی اسرائیل را محکوم کرد.

اوقاف فلسطین ممنوعیت بازی کودکان در مسجدالاقصی را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری«الوطن»؛ اداره اوقاف فلسطین در خصوص قانون منع بازی کودکان فلسطینی در محوطه مسجدالاقصی تصریح کرد: دادگاه عالی اسرائیل دستور قضایی ممنوعیت ورود کودکان برای بازی در محوطه مسجدالاقصی و التزام پلیس برای اجرای این قانون را صادر کرده است.

اداره اوقاف فلسطین افزود: به دنبال شکایت عده‌ای از شهرک‌نشینان یهودی در یورش به مسجدالاقصی که کودکان فلسطینی را در محوطه این مسجد در حال بازی دیده بودند، این دادگاه دستور داد بازی با توپ برای کودکان فلسطینی در محوطه مسجدالاقصی ممنوع شود.

اداره اوقاف اسلامی فلسطین با بیان این‌که دادگاه عالی صهیونیستی صلاحیت دخالت در امور مسجدالاقصی را ندارد گفت: با صدور هر قانونی از جانب این دادگاه مخالفت می‌کنیم. این مسجد، مسجد مسلمانان است و رژیم صهیونیستی صلاحیت دخالت در امور این مسجد را ندارد.

این اداره تأکید کرد: صدور هر گونه دستور قضایی از جانب دادگاه‌های اسرائیل برای مسلمانان الزام‌آور و دارای رسمیت نیست.

یادآور می‌شود دو روز قبل (12مهرماه) دادگاه عالی رژیم صهیونیستی به نیروهای پلیس این رژیم دستور داد از بازی کودکان فلسطینی در محوطه مسجدالاقصی جلوگیری کنند.

captcha