سوگواری کودکان «اوتیسم» برای سیدالشهدا(ع)/ پخش از شبکه قرآن سیما + عکس
کد خبر: 3650453
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

سوگواری کودکان «اوتیسم» برای سیدالشهدا(ع)/ پخش از شبکه قرآن سیما + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: هیئت عزاداری متشکل از کودکان کم‌توان ذهنی، سندروم داون و اوتیسم در ایام محرم تشکیل شد و قرار است این عزاداری‌ها از شبکه قرآن و معارف سیما روی آنتن رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در ایام سوگواری سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) شاهد برپایی هیئات مختلف در اقصی نقاط شهر بودیم و همچنان برخی از این هیئات در دهه دوم محرم الحرام همچنان در ماتم مصیبت کاروان کربلا سوگوارند، اما هیئت عزاداری «شهیده گمنام صدیقه طاهره» با حال و هوای متفاوتی به سوگواری در این ایام پرداخت.
این هیئت که متشکل از کودکان کم‌توان ذهنی، سندروم داون و اوتیسم بود با تلاش جمعی از خیرین و مددکاران نهادهای فرهنگی کودکان کم‌توان ذهنی برای اولین بار شکل گرفت و در مکان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
عباس باغستانی، مسئول نهاد فرهنگی کودکان کم‌توان ذهنی در یکی از جلسات این هیئت بر لزوم برگزاری چنین مراسم تأکید و بیان کرد: مساله کودکان کم‌توان ذهنی تنها مختص به خانواده‌های آنها نیست و ما سعی داریم که این کودکان را به سمت مشارکت‌های اجتماعی سوق دهیم تا علاوه بر سرعت بخشیدن بهبودی آنها بتوانیم مقداری از مشکلات خانواده‌ها را کاهش دهیم، ضمن آنکه قطعا این امر به رشد جامعه نیز منجر می‌شود.
همچنین قرار است در همین رابطه، برنامه‌ تلویزیونی این مراسم عزاداری به تهیه‌کنندگی سیدمحمد قاسمیان از شبکه قرآن و معارف سیما تقدیم علاقه‌مندان شود.
طی مراسمی که در هیئت شهیده گمنام صدیقه طاهره(س) در چند شب عزاداری فرشتگان حسینی در آن محل اجرا شد، نوحه‌خوانی و تلاوت قرآن توسط فرشتگان انجام گرفت. عزاداری فرشتگان برای سرورشان حسین، حال و وصف دیگری داشت؛ هیئت صدیقه طاهره(س) در هدف خود سعی دارد تا این مراسم کشوری را همه ساله برگزار کرده و فرشتگان قرآنی و فرشته‌هایی که خود نوحه می‌خوانند به جامعه بشناسد.
در این مراسم که خود کودکان، مجلس را آماده می‌کردند، پرچم می‌زدند و چای برای عزاداران می‌آوردند، خود نشان دهنده این است که کودکان کم‌توان نیز می‌توانند مجلس خود را اداره کنند و توانمندی‌هایشان را نشان دهند.
در این مراسم باشکوه اتفاقات خوبی رخ داد؛ خادمی از آستان امام رضا(ع) در این مجلس حضور داشت و این بخاطر حضور این کودکان و دل‌های روشن آنها بود و اتفاق دیگری هم که افتاد، دو خواهر و برادر که سال‌ها از هم دور بودند و هر کدامشان در مرکزی نگهداری می‌شدند، همدیگر را پیدا کردند. هر فردی آنجا بود و این اتفاق قشنگ را می‌دید، بی هوا از چشمانش اشک جاری می‌شد. این دوری را بعد از سال‌ها امام حسین(ع) به این نزدیکی تبدیل کرد.


captcha