تجليل از 100 حافظ قرآن سوری در ترکیه
کد خبر: 3650645
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

تجليل از 100 حافظ قرآن سوری در ترکیه

گروه بین‌الملل: مراسم تجلیل از 100 شهروند سوری پناهنده در کشور ترکیه که موفق به حفظ کامل قرآن کریم شده‌اند، در استان «کیلیس» این کشور برگزار شد.

تجليل از 100 شهروند سوری حافظ قرآن در ترکیه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ این مراسم به همت انجمن «الرساله» سوریه و با همکاری دارالافتاء استان کیلیس(در جنوب ترکیه) و انجمن علمای سوریه برگزار و از 100 شهروند سوری پناهنده در کشور ترکیه که به تازگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند، عصر دیروز (16مهرماه) تجلیل شد.

«محمود قره‌ تپه»، مفتی استان کیلیس و «مازن ابراهیم»، رئیس انجمن «الرساله» سوریه از سخنرانان این مراسم بودند که ضمن سخنانی از مردم و دولت ترکیه به خاطر حمایت از امت مسلمان قدردانی کردند.

در پایان این مراسم، از 80 زن و 20 مرد سوری حافظ کل قرآن کریم با اعطای جوایزی تقدیر و تجلیل به عمل آمد و اجازه‌نامه حفظ قرآن نیز به آن‌ها اعطا شد.

لازم به ذکر است، کشور ترکیه با اجرای چنین برنامه‌های دینی و فرهنگی تلاش می‌کند، بر اشتباهات خود در حمایت از جریان‌های تکفیری و تروریستی در ابتدای بحران سوریه سرپوش بگذارد و دامنه نفوذ خود را در میان پناهندگان سوری گسترش دهد.

همچنین، آواره‌‌شدن صدها هزار شهروند سوری در کشورهای منطقه و مهاجرت برخی از آن‌ها به کشورهای غربی، نتیجه سیاست مزورانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و اشتباه راهبردی برخی کشورهای منطقه در قبال بحران سوریه است/.

captcha