تشریح جزئیات پنجمین دوره جشنواره «الحافظون»/ آبان‌ماه؛ برگزاری مرحله استانی
کد خبر: 3650716
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

تشریح جزئیات پنجمین دوره جشنواره «الحافظون»/ آبان‌ماه؛ برگزاری مرحله استانی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج ضمن تشریح جزئیات پنجمین دوره جشنواره «الحافظون»، آبان‌ماه سال جاری را زمان برگزاری مرحله استانی این جشنواره اعلام کرد.

مهدی محرم‌زاده، مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج در گفت‌وگو‌ با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، طی سخنانی در رابطه با برگزاری پنجمین دوره جشنواره الحافظون با بیان اینکه ثبت نام جهت شرکت در این جشنواره از شهریورماه سال جاری آغاز شده است، اظهار کرد: جشنواره امسال نیز همانند سال گذشته در سه مقطع سنی تا 9 سال، 10 تا 16 سال و 17 سال به بالا برگزار می‌شود.

مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج ادامه داد: مسابقات مقطع سنی تا 9 سال در شش رشته حفظ 20 سوره آخر جزء سی‌ام، نیم جزء، یک جزء، 3 جزء، 5 جزء و 7 جزء(به صورت شفاهی در مرحله ناحیه‌ای) و مسابقات مقطع سنی 10 تا 16 سال و 17 سال به بالا نیز در رشته‌های حفظ یک جزء، 3 جزء، 5 جزء، 7 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، حفظ کل و حفظ و مفاهیم سوره‌های مبارکه واقعه و ملک برگزار می‌شود.

محرم‌زاده در ادامه تصریح کرد: تفاوتی جشنواره امسال نسبت به سال گذشته این است که مرحله ناحیه‌ای مسابقات در مقطع سنی 10 تا 16 سال و 17 سال به بالا به صورت کتبی(حفظ و مفاهیم قرآن) برگزار می‌شود.

مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت با اشاره به اینکه مسابقات مقطع سنی تا 9 سال از روز پنجشنبه، 13 مهرماه آغاز شده و به صورت شفاهی در حال برگزاری است که تا پایان ماه جاری نیز ادامه خواهد داشت، افزود: همچنین، مسابقات در مقاطع سنی 10 تا 16 سال و 17 سال به بالا نیز که به صورت کتبی برگزار می‌شود، از اوایل آبان‌ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مسابقات مقاطع سنی 10 تا 16 سال و 17 سال به بالا که به صورت کتبی برگزار می‌شود، از هر رشته تعداد 15 نفر به مسابقات مرحله استانی جشنواره که به صورت شفاهی برگزار خواهد شد، راه پیدا خواهند کرد.

مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت در پایان بیان کرد: مرحله استانی جشنواره الحافظون نیز طی اواخر آبان‌ماه سال جاری به صورت شفاهی برگزار می شود که نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری مسابقات راه پیدا خواهند کرد.

captcha