مسئولیت‌ نیروی انتظامی در راستای تکالیف امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 3650871
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

مسئولیت‌ نیروی انتظامی در راستای تکالیف امر به معروف و نهی از منکر است

گروه معارف: نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: مسئولیت‌های نیروی انتظامی همان تکالیف شرعی امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، صبح امروز ۱۷ مهرماه، در دیدار با فرماندهان انتظامی و مرزبانی خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اصل تشکیلات نیروی انتظامی یکی از ابتکارهای حضرت علی(ع) است.
وی افزود: مسئله بایدها و نبایدها که به لازمه آن مسئله امر به معروف و نهی از منکر پیش می‌آید، اجمالاً بر نفس بشر سنگین است.
 امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه همواره علم و عقل به کوچکترین توجه دارند، تصریح کرد: خداوند متعال این نظام را به وجود آورده و امر به حرکت آن کرده است.
 عبادی با توجه به اینکه اگر بایدها و نبایدها رعایت نشود، تمام تشکیلات نظام به هم می‌ریزد، افزود: بایدها و نبایدها همان مسائل حلال و حرام هستند و رعایت نکردن حلال و حرام به ضرر خود انسان است.
وی با اشاره به اینکه خداوند از انسان می‌خواهد که با کمک علم، عقل و دین جایگاه خود را پیدا کند، تصریح کرد: آن چه را که بشر باید بسنجد این است که ببیند خیرش در چه راهی است که به دنبال آن برود.
 نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امتیاز فرهنگ اسلامی نسبت به فرهنگ بیگانه این است که راه درست را به انسان نشان می‌دهد، اظهار کرد: اما متأسفانه به این موضوع توجه کمتری می‌شود و به عناوین پرجاذبه‌ای همچون آزادی انسان توجه می‌کند.
 عبادی با اشاره به اینکه آزادی به این معنا است که در حین آزادی از گرفتن مال حرام و رشوه خودداری کنیم، افزود: در مسائل سیاسی می‌بینید که برخی از انسان‌ها به بهانه آزادی پا روی ارزش‌های انسانی می‌گذارند و دست به جنایت‌هایی غیرانسانی می‌زنند.
 وی با بیان اینکه مسئولیت‌های نیروی انتظامی همان تکالیف شرعی امر به معروف و نهی از منکر محسوب می شود، اظهار کرد: اصل تشکیلات نیروی انتظامی یکی از ابتکارهای حضرت علی(ع) است.
 امام جمعه بیرجند بیان کرد: افراد شاغل در نیروی انتظامی از سختی و راحتی خود می‌گذرند تا امنیت در جامعه فراهم شود.
‌عبادی یادآور شد: در پیشگیری‌های تصادفات فوتی و جرحی بیشتر تلاش کنید تا آنچه مؤثر است عمل شود و آمار تصادفات استان کاهش پیدا کند چرا که این آمار بسیار نگران کننده است.
captcha