واکنش سازمان ملل به اظهارات ضدایرانی ترامپ
کد خبر: 3652289
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

واکنش سازمان ملل به اظهارات ضدایرانی ترامپ

گروه بین‌الملل: سازمان ملل متحد در واکنش به سخنرانی ترامپ علیه ایران و برجام، در بیانیه‌ای با تأکید بر اهمیت برجام در منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای و پیشبرد صلح و امنیت جهانی، ابراز امیدواری کرد که این توافق حفظ شود.

واکنش سازمان ملل به اظهارات ضدایرانی ترامپ
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری العالم؛ استفان دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به اظهارات روز جمعه ترامپ علیه ایران و برجام، با صدور بیانیه‌ای بر موضع آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان در حمایت از برجام تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: دبیرکل بارها گفته است که برجام پیشرفتی مهم در تحکیم منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای و پیشبرد صلح و امنیت جهانی است. وی به شدت امیدوار است که این توافق حفظ شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز(21 مهرماه) در یک سخنرانی ضمن تشریح راهبرد جدید دولتش در قبال ایران، اعلام کرد که پایبندی ایران به برجام را تأیید نمی‌کند.

سخنرانی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا درباره راهبرد جدید این کشور علیه ایران، در کنگره ایالات متحده با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد.

در حالی که نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا از اظهارات ضد ایرانی ترامپ استقبال کردند، سناتورهای دموکرات آن را باعث عواقب خطرناک برای آمریکا و متحدانش دانستند.

پاسخ حسن روحانی به مواضع ضدایرانی ترامپ

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان شب گذشته در یک نطق تلویزیونی، اظهارات رئیس جمهور آمریکا را فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت بزرگ ایران دانست و با مرور تاریخ دخالت‌های آمریکا در امور ایران گفت: ملت ایران ملتی نیست که با حرف‌های ناروا و سخنان تنفرانگیز بخواهد در برابر یک دیکتاتور سر فرود بیاورد و ملت بزرگ ایران تاکنون در برابر هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نیاورده و نخواهد آورد.

وی در پاسخ به مواضع ضدایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: سخنان ترامپ نشان داد که برجام مستحکم تر از آن چیزی است که این آقا در دوران رقابت انتخاباتی فکر می‌کرد و آمریکا امروز تنهاتر از همیشه در برابر برجام و توطئه‌هایش علیه ملت ایران است/.

captcha