تأکید بر هویت اسلامی قدس در سمینار اردن
کد خبر: 3653371
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

تأکید بر هویت اسلامی قدس در سمینار اردن

گروه بین‌الملل: شرکت‌کنندگان در سمینار «قدس؛ پایتخت فرهنگ» که در شهر «عقبه»(جنوب غرب اردن) برگزار شد، بر هویت اسلامی ـ عربی قدس با وجود سیاست‌های یهودی‌سازی رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

تأکید بر هویت اسلامی قدس در سمینار اردن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «almadenahnews.com»؛ این سمینار به همت اداره امور فرهنگی شهر «عقبه» و با همکاری سازمان جوانان اردن و در چارچوب انتخاب شهر امان به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی برگزار شد.

در این سمینار که با مشارکت فعالان حوزه فرهنگی و مؤسسه‌های جامعه مدنی اردن برگزار شد، «طارق بدور»، مدیر اداره امور فرهنگی شهر عقبه بر اهمیت جایگاه قدس در وجدان عربی و اسلامی و ضرورت تبیین ابعاد تمدنی و فرهنگی این شهر در جهان اسلام تأکید کرد.

در این سمینار، «سوسن فاخری»، از اساتید تاریخ در اردن نیز گفت: منابع تاریخی و نسخ خطی برجای مانده نشان‌می‌دهد که قدس یک شهر فرهنگی و تاریخی با سابقه حضور علم، ادب و فرهنگ بوده است و این منطقه برای پیروان تمامی ادیان مقدس بوده و نقطه ثقل تمرکز جهانیان محسوب می‌شود.

وی افزود: فرهنگ امت عربی و اسلامی بر پایه آزادی، کرامت، تمسک به حقوق و دستیابی به صلح جهانی بنا نهاده شده‌ است.

«سناء رفاعی»، استاد تاریخ دانشگاه عقبه اردن نیز ضمن سخنانی در این سمینار گفت: علی‌رغم سیاست‌ یهودی‌سازی و کوچاندن ساکنان اصلی قدس از سوی صهیونیست‌ها، اما قدس هویت عربی و اسلامی خود را حفظ خواهد کرد.

وی در ادامه به تبیین نقش تاریخی خاندان هاشمی اردن در بازسازی مسجدالاقصی، حفظ مقدسات اسلامی و تأکید بر حاکمیت مسلمانان و عرب‌ها بر مقدسات اسلامی کرانه باختری از جمله قدس شریف پرداخت/.

captcha