اتحادیه مدغم قرآنی در استان‌ها به ایستگاه آخر رسید/ مجمع عمومی تهران تشکیل شد
کد خبر: 3654768
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

اتحادیه مدغم قرآنی در استان‌ها به ایستگاه آخر رسید/ مجمع عمومی تهران تشکیل شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مجمع عمومی اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران به منظور انتخاب اعضای هئیت مدیره و بازرسی اتحادیه مدغم قرآنی امروز، 28 مهرماه تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مجمع عمومی اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران با کمی تأخیر از موعد مشخص شده از سوی دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، امروز، 28 مهرماه با حضور مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی ـ مردمی این استان در سالن بصیرت مجتمع آموزشی 13 آبان(لانه جاسوسی سابق) برگزار شد.
اتحادیه مدغم قرآنی در استان‌ها به ایستگاه آخر رسید/ مجمع عمومی تهران تشکیل شد
این مراسم که با حضور بیش از 260 نفر از مدیران و تشکل‌های قرآنی استان تهران شامل اسلامشهر، شهرری، شهریار، شهر قدس، ملارد، دماوند، فیروزکوه، رباط کریم، بهارستان، شمیرانات، پیشوا، قرچک و شهر تهران همراه بود با حضور مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی و مدیران ادارت کل تبلیغات اسلامی و دیگر اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه مؤسسات وتشکل‌های قرآن و عترت انجام شد.
این مجمع با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط یکی از مدیران مؤسسات آغاز شد و در ادامه نیز سرود جمهوری اسلامی پخش شد.
سپس مهدی قره‌شیخلو، دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی گفت: خوشحالیم که مقدمات اتحادیه‌های مدغم قرآنی در سطح استان‌های کشور فراهم شده است و الحمدالله با مجمع امروز اتحادیه استان تهران، هر ۳۱ استان ادغام اتحادیه‌هایش تعیین تکلیف شده است و پرونده مرحله استانی بسته و مقدماتش برای ادغام اتحادیه کشوری فراهم می‌شود.
اتحادیه مدغم قرآنی در استان‌ها به ایستگاه آخر رسید/ مجمع عمومی تهران تشکیل شد
وی عنوان کرد: این حرکت خوب در این زمینه بود که قرآنیان نشان دهند ظرفیت همکاری و تعامل با هم را دارند و هدف و نگاه این است که شرایطی برای خدمت بیشتر به ساحت مقدس قرآن کریم فراهم شود و اگر در گذشته دوگانگی‌ها و اختلاف‌نظرهایی وجود داشت امید است با این قد‌م‌های خوبی که در سطح کشور برداشته می‌شود، وحدت یکپارچگی در میان قرآنیان به‌ویژه در حوزه مؤسسات قرآنی شاهد باشیم.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ضمن تشکر از همکاران در ارشاد و تبلیغات اسلامی و همچنین هر دو اتحادیه قرآنی استان تهران که در جهت برپایی این مراسم تلاش کردند، بیان کرد: بنابر این است که امروز اتحادیه مدغم و هیئت مدیره و بازرسی جدید تشکیل شود.
وی با اشاره به اینکه خداوند این وعده را به ما داده است که اگر می‌خواهید کارهایتان از سوی خداوند مورد تأیید قرار گیرد باید این ویژگی‌ها را داشته باشید «وَمَنْ أَرَادَ الْآخِرَةَ وَسَعَى لَهَا سَعْيَهَا وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَئِكَ كَانَ سَعْيُهُمْ مَشْكُورًا»، عنوان کرد: یعنی افرادی که آخرت‌محور کار می‌کنند و آخرت را مدنظر دارند و برای رسیدن به این از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند و ایمان به خدا هم دارند قطعاً این افراد در هر عرصه‌ای که ورد پیدا می‌کنند و آن کار و تلاش و زحمتشان از سوی خداوند مورد تأیید است.  برای خواندن مشروح این گزارش اینجا کلیک کنید.
اتحادیه مدغم قرآنی در استان‌ها به ایستگاه آخر رسید/ مجمع عمومی تهران تشکیل شد
این مجمع با دعوت از 483 مؤسسه قرآنی برگزار شد که با نظارت و با نظارت مهدی نادی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران و مؤمنی، رئیس دفتر قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد استان تهران همراه بود.
علی سرابی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قران و عترت کشور سخنران دیگر این مراسم بود. وی ضمن تشکر از افرادی که برای برپایی این همایش تلاش کردند، عنوان کرد: مجموعه مؤسسات مردمی براساس وظیفه‌ای که احساس می‌کردیم و برای لبیک‌گویی به ندای رهبر معظم انقلاب، گام نهادیم.
وی با توجه به فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: جامعه قرآنی از هیچ تلاشی برای توسعه فرهنگ قرآنی فروگذار نخواهند کرد.
اتحادیه مدغم قرآنی در استان‌ها به ایستگاه آخر رسید/ مجمع عمومی تهران تشکیل شد
سرابی بیان کرد: امروز و این ادغام اتحادیه‌ها امر مبارکی است و احیانا اگر این دوگانگی که در امر تولیت مؤسسات قرآنی و دو اتحادیه که وجود داشتند، موجب کندی روند کار و یا پیشرفت کار‌ها می‌شد امروز بحمدلله این افتراق پرونده‌اش بسته می‌شود و امید است که در اتحادیه مشترک با توان بالاتر و با حمایت دستگاه‌های این حوزه بتوانیم فعالیتمان را ادامه دهیم.
وی عنوان کرد: امیدست که بهتر و با کیفیت‌تر از گذشته و کمیت‌ بیشتر کار قرآنی را ادامه دهیم. ابعاد مختلف فعالیت‌های قرآنی است که با تمام تلاش‌هایی که شده است اما در برخی از زمینه‌ها خلأ داریم و بخش مؤسسات مردمی بازوی قدرتمند و آزاد از بروکراسی و گرفتاری‌های اداری هستند که به همین دلیل می‌توانیم، بیشتر و بهتر و با راندمان بالاتر، مسئولیت فعالیت‌های قرآنی را به دوش گیرند و عهده‌دار شوند و با کیفیت خوب انجام دهند.
سرابی بیان کرد: ان‌شاءالله اتحادیه مدغم، اتحادیه کارآمد باشد و مدیران قوی در رأس آن مدیریت کنند و مستقل از دستگاه‌هایی که تولیت امور و نظارت بر دستگاه‌های قرآنی را دارند عمل کنند اما امید است که این دستگاه‌ها مجال کافی به اتحادیه مؤسسات قرآنی خواهند داد و به ویژه امور اجرایی و خدمات اجرایی که تولیت می‌کردند آنها را به اتحادیه‌ها و مؤسسات واگذار کنند و اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی در آینده نشان می‌دهد که ظرفیت مردمی اگر پای هر کاری در انقلاب اسلامی ایران بیاید آن فعالیت به نحو احسن انجام می‌شود.
در ادامه مهدی نادی، رئیس کمیته اجرا و نظارت مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان تهران به گزارشی از فعالیت این کمیته پرداخت و گفت: این کمیته متشکل از رئیس دفتر قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد استان تهران و مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت ارشاد و مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران است.
اتحادیه مدغم قرآنی در استان‌ها به ایستگاه آخر رسید/ مجمع عمومی تهران تشکیل شد
وی ادامه داد: طبق شیوه اجرا از حدود سه ماه گذشته جلسات متعددی را در این زمینه اغاز کردیم و بیش از 9 جلسه چند ساعته داشتیم و مصوباتی را به ترتیب گذراندیم تا امروز به این مجمع موکول شده است.
نادی با اشاره به اینکه نخستین مصوبات ما در خصوص شفاف‌سازی آمار مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران بود که شرایط حضور در این مجمع را داشتند، تصریح کرد: لیست واحدی را با حذف مشترکات تنظیم کردیم یعنی مؤسسات قرآنی ـ مردمی سازمان تبلیغات و همچنین مؤسسات فرهنگی ـ قرآنی ارشاد حائز شرایط معین شد و لیست دعوت از 483 مؤسسه به‌دست آمد که امروز این مجمع با حضور این افراد انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تصویب اساسنامه و رسمیت یافتن مجمع به طور کل با حضور نصف دعوت‌شدگان به علاوه یک انجام می‌شود، تصریح کرد: که این مجمع امروز با این تعداد افراد رسمیت یافت.
نادی بیان کرد: طی زمان‌بندی که در این کمیته نظارت و اجرا در نظر گرفته شد، برنامه مجمع جلو خواهد رفت و دیگر اینکه اعتبار و محل اعتبار برگزاری این مجمع بوده است که این موضوع با حضور مدیران دو دستگاه انجام شد و مورد دیگر آماده‌سازی ملزومات مجمع بوده از قبیل مکان، پذیرایی، برگه و تعرفه رأی‌گیری و ... بوده است که در این کمیته به تصویب رسید.
اتحادیه مدغم قرآنی در استان‌ها به ایستگاه آخر رسید/ مجمع عمومی تهران تشکیل شد
وی با اشاره به اینکه ثبت نام از کاندیداها و تأیید صلاحیت انها در این کمیته انجام گرفت، اظهار کرد: همچنین اطلاع‌رسانی از طریق سایت‌ها،  شبکه‌های مجازی و ... انجام شد و ارجاع اساسنامه و آیین‌نامه به مدیران مؤسسات قرآنی برای بیان نظراتشان در خصوص موارد غیرستاره‌دار است.
در ادامه انتخابات هیئت رئیسه برای اداره جلسه انجام شد که بر اساس گزارش ایکنا، محمد بیستونی به عنوان رئیس هیئت رئسیه، حامد توسلی، مدیر مؤسسه حامل نور علوی به عنوان منشی، میرزایی، مدیر مؤسسه جامعةالزهرا(س) و کاظمی، مدیر مؤسسه ندای نثر به عنوان ناظر اول و دوم معین شدند.
سپس درخصوص موافقت و مخالفت کلیات اساسنامه رأی‌گیری انجام شد و مقرر شد که طی مجمع دیگر در خصوص مفاد و تبصره‌های غیرستاره‌دار که قابل تغییر است، بحث و تبادل نظر شود و بعضا در خصوص موارد ستاره‌دار در صورتی که نظراتی است از سوی مجمع مواردی پیشنهاد داده شود.
اتحادیه مدغم قرآنی در استان‌ها به ایستگاه آخر رسید/ مجمع عمومی تهران تشکیل شد
در ادامه هر کدام از کاندیداهای هیئت مدیره و بازرسی به مدت یک دقیقه به بیان و ارائه رزومه خود پرداختند و سپس رأی‌گیری انجام شد. برای اطلاع از اسامی راه‌یافتگان هیئت بازرسی و مدیره اتحادیه مدغم اینجا کلیک کنید.
یادآور می‌شود، تهران آخرین استان بود که با تشکیل مجمع عمومی اتحادیه‌های قرآنی به اتحادیه‌های مدغم قرآنی دست یافت و با این حساب پرونده تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی استان‌ها که از پنجم مردادماه امسال آغاز شده بود و امروز، ۲۸ مهرماه به پایان رسید.
گزارش تصویری این مجمع را اینجا ببینید.
captcha