کمک بانوان مسلمان اسکاتلند به آوارگان روهینگیا
کد خبر: 3655427
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

کمک بانوان مسلمان اسکاتلند به آوارگان روهینگیا

گروه بین‌الملل: یک گروه از بانوان مسلمان در شهر فالکرک در اسکاتلند، 1300 پوند برای کمک به آوارگان مسلمان روهینگیا جمع‌آوری کردند.

کمک بانوان مسلمان اسکاتلند به آوارگان روهینگیا/ انگلیسیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری falkirkherald؛ در برنامه جمع‌آوری کمک گروه بانوان مسلمان موسوم به گروه رنگین‌کمان، تعدادی از مقامات سیاسی و اجتماعی، شورای شهر و کلیسای فالکرک نیز شرکت کردند.
 
جان مک اینالی، نماینده فالکرک در پارلمان اسکاتلند با تحسین گروه رنگین‌کمان به خاطر چنین برنامه‌ای گفت: این برنامه در افزایش آگاهی مردم شهر فالکرک نسبت به شرایط بحرانی آوارگان مسلمان روهینگیا بسیار مؤثر بود.
 
سمینا علی، رئیس گروه بانوان رنگین‌کمان نیز گفت: مبلغ جمع‌آوری شده برای ارسال به اردوگاه‌های آوارگان روهینگیا به سازمان امداد اسلامی بریتانیا تحویل داده خواهد شد.

در پی خشونت‌های ارتش و بوداییان علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین میانمار، تعداد زیادی از مسلمانان مجبور به فرار از خانه و کاشانه خود شده‌اند.  
 
طبق اعلام سازمان ملل، تعداد آوارگان روهینگیایی که از 25 آگوست به بنگلادش پناه برده‌اند، به رقم 582 هزار نفر افزایش یافته است/.
captcha