وضعیت وخیم آوارگان جدید روهینگیایی در بنگلادش
کد خبر: 3655701
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
سازمان ملل اعلام کرد:

وضعیت وخیم آوارگان جدید روهینگیایی در بنگلادش

گروه بین‌الملل: سازمان ملل اعلام کرد: بیش از 600 هزار پناهجوی مسلمان روهینگیا از زمان آغاز خشونت‌ها در ایالت راخین میانمار به کشور بنگلادش فرار کرده‌اند.

انگلیسی/ فرار مسلمانان روهینگیا به بنگلادش ادامه دارد / وضعیت وخیم کودکان در اردوگاه‌های آوارگانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه دیلی میل؛ سازمان ملل دیروز (30 مهر) با انتشار گزارشی اعلام کرد: 603 هزار پناهجو از آغاز خشونت‌ها در روز سوم شهریور ماه با گذر از مرز وارد بنگلادش شده‌اند و با وجود وضعیت وخیم پناهجویان در بنگلادش به خاطر نبود امکانات اولیه زندگی، همچنان موج مهاجرت به این کشور ادامه دارد.

مسلمانان روهینگیا به دلیل مواجهه با بدترین خشونت‌ها و کشتار بیرحمانه از سوی نظامیان میانماری، راهی به جز فرار پیش‌روی خود نمی‌بینند. از سوی دیگر دولت بنگلادش نگران از این وضعیت، نسبت به شروع موج جدیدی از آوارگان و نبود امکانات لازم برای آنان هشدار داده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، یونیسف نیز هشدار داد که حداقل 340 هزار کودک مسلمان روهینگیا در وضعیت بسیار ناگواری بدون دسترسی به غذا، آب و مراقبت‌های بهداشتی در اردوگاه‌های آوارگان به سر می‌برند.

این سازمان اعلام کرد: از هر پنج کودک، یک نفر دچار سوءتغذیه است و نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارد.

یونیسف هشدار داد: در هر هفته حدود 12 هزار کودک روهینگیا به بنگلادش می‌رسند و بسیاری از آن‌ها به دلیل مشاهده خشونت‌ها دچار مشکلات روحی نیز هستند.

 

 

 

 

captcha