5 روستای راخین در محاصره ارتش میانمار
کد خبر: 3656581
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

5 روستای راخین در محاصره ارتش میانمار

گروه بین‌الملل: از صد‌ها روستایی که مسلمانان روهینیگیا در ایالت «راخین» در آن‌ها ساکن بودند، تنها پنج روستا باقی مانده که این روستاها نیز در محاصره ارتش میانمار قرار گرفته‌اند.

محاصره پنج روستا در میانمار
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل ازخبرگزاری آراکان؛ از میان صدها روستای مسلمان‌نشین در شمال ایالت راخین تنها پنج روستا باقی مانده که آن‌ها نیز از روز گذشته (دوم آبان ماه) در محاضره نظامیان ارتش میانمار قرار گرفته‌اند.

ساکنان بیشتر روستاهای مسلمان‌نشین در ایالت راخین پس از شدت گرفتن حملات نظامی ارتش و شبه‌نظامیان بودایی‌های افراطی در دو ماه اخیر از این منطقه فرار کرده و به بنگلادش پناه بردند.
 
ساکنان مسلمان این پنج روستا که همچنان محل زندگی خود را ترک نکرده‌اند، از دیروز مورد محاصره قرار گرفته و به آنها اجازه داد نمی‌شود، به هیچ دلیلی از روستا خارج شوند که این امر کاهش ذخایر مواد غذایی و دارویی در این منطقه به دنبال داشته است. 

دولت میانمار همچنین اجازه ورود کمک‌های انسانی به این منطقه را نمی‌دهد.  

ده‌ها روستای مسلمان‌نشین در اثر حملات گسترده ارتش میانمار از 25 آگوست گذشته تاکنون و اقداماتی همچون آتش زدن روستاها و کشتار سازماندهی شده گروه‌های مختلف اقلیت مسلمان روهینگیا، خالی از سکنه شده‎اند. 

ناظران روهینگیایی از فرار 600 هزار نفر از مسلمانان که 75 درصد از ساکنان شهرهای «راسیدونگ» و «منگدو» در ایالت راخین را تشکیل می‌دهند، خبر داده‌اند که این به معنای فرار اکثریت مسلمانان از راخین و پناه بردن آن‌ها به بنگلادش و دیگر کشورهاست/.
captcha