درخواست راه‌اندازی کرسی تلاوت در فرمانداری جاکارتا
کد خبر: 3656602
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
توسط شورای علمای مسلمان اندونزی مطرح شد؛

درخواست راه‌اندازی کرسی تلاوت در فرمانداری جاکارتا

گروه بین‌الملل: شورای علمای مسلمان اندونزی از «آنیس باسویدان»، فرماندار جاکارتا خواست تا اجازه راه‌اندازی کرسی‌ ماهانه تلاوت قرآن در مقر اصلی فرمانداری را صادر کند.

درخواست ایجاد مقر رسمی تلاوت قرآن کریم در اندونزی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری اسلامی «معراج»؛ بخش جاکارتا شورای علمای اندونزی از فرماندار این شهر خواست که اجازه دهد در مقر اصلی فرمانداری در خیابان «تامان سورباتی» جاکارتا، مکانی برای کرسی‌های ماهانه تلاوت قرآن ایجاد شود.

زلفا مصطفی، دبیرکل شورای علمای اندونزی، در این باره گفت: این درخواست مبنی بر تعبیه مکانی برای تلاوت ماهانه قرآن در مقر رسمی فرمانداری در جلسه دیروز(دوم آبان‌) این شورا به آنیس باسویدان ارائه شد.

وی با اشاره که این جلسه با حضور فرماندار برگزار شد، گفت: ایجاد این مقر برای برپایی کرسی‌های ماهانه تلاوت‌ قرآن مناسب و ضروری است.

مصطفی اضافه کرد: پیش از مطرح نمودن این درخواست توسط شورای علمای اندونزی، تلاوت‌های قرآن در سال‌های 2002 تا 2007 در مقر رسمی «فوزی بوو»، معاون فرماندار و زمانی که وی در سال 2007 تا 2012 میلادی فرماندار جاکارتا بود، در مقر اصلی فرماندار برگزار می‌شد، اما به مدت 5 سال است که این کرسی‌های تلاوت قرآن متوقف شده‌ است.

وی تصریح کرد: در چهار سال گذشته، هیچ مقام مسئولی از فرمانداری جاکارتا در نشست‌های عمومی شورای علمای مسلمان اندونزی شرکت نکرده است.

یادآور می‌شود جاکارتا، پایتخت اندونزی، یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای اسلامی است و حدود ۵۹۰ کیلومترمربع مساحت دارد/.

captcha