پیش‌نشست رقابت بهترین تألیف قرآنی در بغداد+عکس
کد خبر: 3656648
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

پیش‌نشست رقابت بهترین تألیف قرآنی در بغداد+عکس

گروه بین‌الملل: مرکز علوم قرآن و تفسیر وابسته به مؤسسه قرآن آستان عباسی با همکاری دانشکده امام کاظم(ع)، پیش‌نشست رقابت بهترین تألیف قرآنی براساس آموزه‌های ثقلین(قرآن و عترت) را در بغداد برگزار کرد.

پیش‌نشست انتخاب بهترین نویسنده قرآنی در بغدادبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل؛ این پیش‌نشست با حضور ضیاءالدین آل مجید زبیدی، مدیر مرکز علوم قرآن و تفسیر مؤسسه قرآن آستان عباسی و با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد.

زبیدی در این نشست ضمن سخنانی، اطلاعات ارزشمندی درباره شناخت راه حق و اهمیت فراوان آن برای مکلفین این امر و ویژگی‌های برجسته آن ارائه کرد.

وی افزود: مؤسسه قرآن آستان عباسی اخیرا کتابی با عنوان «المنهج الحق«كتاب الله والعترة الطاهرة؛ راه حق: قرآن و اهل بیت(ع)» با هدف معرفی شیوه هدایتی قرآن و اهل بیت(ع) منتشر کرد.

نعمت جابر آل نور، استاد تفسیر، منطق، اعجاز قرآن و مطالعات اسلامی  گروه علوم قرآن و حدیث دانشکده امام کاظم(ع) نیز از دیگر سخنرانان این سمینار، گفت: این رقابت یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که دانشکده امام کاظم(ع) با هدف سیر در روش هدایت از منظر قرآن و اهل بیت(ع) برگزار می‌کند.

وی افزود: رقابت بهترین تألیف قرآنی در نوع خود بی‌نظیر و ابداعی در زمینه منظومه شناخت اسلام به شمار می‌رود که امت اسلامی به آن نیاز دارد.

استاد مطالعات اسلامی دانشکده امام کاظم(ع) درباره کتاب «المنهج الحق، كتاب الله والعترة الطاهرة؛ راه حق: قرآن و اهل بیت(ع)» نیز گفت: این کتاب عدم امکان جدایی میان قرآن و اهل بیت و بحث‌های ارزشمندی درباره دلائل عدم جدایی این دو منبع مهم هدایت را نشان می‌دهد.

مسابقه بهترین تألیف قرآن براساس رویکرد ثقلین(قرآن و عترت) به همت مرکز علوم قرآن و تفسیر آستان مقدس عباسی و در محورهای مختلفی برگزار شده و قرار است آثار برتر طی مراسمی اردیبهشت‌ماه سال آینده در کربلای معلی معرفی شود/.

پیش‌نشست انتخاب بهترین نویسنده قرآنی در بغداد

پیش‌نشست انتخاب بهترین نویسنده قرآنی در بغداد

پیش‌نشست انتخاب بهترین نویسنده قرآنی در بغداد

پیش‌نشست انتخاب بهترین نویسنده قرآنی در بغداد
captcha