حج عمره در شرایط فعلی برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3660596
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
محمدی:

حج عمره در شرایط فعلی برگزار نمی‌شود

گروه جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه مذاکره با دولت سعودی‌ در رابطه با حج ۹۷، اواخر آذرماه انجام می‌شود، گفت: در شرایط فعلی هنوز روابط سیاسی ایران و عربستان برقرار نشده و از این رو امکان برگزاری عمره فراهم نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از خانه ملت حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص جزئیات حج عمره سال 97 اظهار کرد: از آنجایی که از سر‌گرفتن دوباره حج عمره به بستر، زمینه‌سازی و سازوکارهای ویژه نیاز دارد، در صورت تامین این بسترها از سوی عربستان این مهم اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: اگرچه انتظار باز‌شدن راه گفت‌وگو در موارد مشابه پس از برقراری حج تمتع بجا است، اما در شرایط فعلی هنوز روابط سیاسی ایران و عربستان برقرار نشده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص امکان برقراری مجدد حج عمره در پی تفاهم بر سر برگزاری حج تمتع، توضیح داد: امکان برقراری حج عمره در شرایط فعلی به دلیل نبود بسترهای سیاسی، زمینه‌ و ساز و کارهای مناسب آن فراهم نیست.

وی برقراری شرایط مناسب برای مناسک حج و عتبات عالیات را اولویت‌ اصلی سازمان حج و زیارت عنوان کرد و افزود: مذاکرات سازمان حج و زیارت با عربستانی‌ها صرفا درخصوص موسم حج تمتع سال 96 بوده است.

اواخر آذرماه زمان مذاکره با سعودی‌ها درباره حج97

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: رایزنی با سعودی‌ها برای برگزاری حج تمتع به صورت سالانه صورت می‌‎گیرد و برنامه‌ریزی جدی برای برگزاری حج 97 صورت گرفته و محورهای مذاکره در حال آمده شدن هستند و احتمالا اواخر آذرماه با عربستانی‌ها در این خصوص وارد مذاکره شویم.

محمدی با بیان اینکه بهتر شدن شرایط حج، مد نظر سازمان حج و دیگر مسئولان است و ممکن است در این مذاکرات برخی مفاد تفاهمنامه سال قبل کم و زیاد شود گفت: از آنجا که ارائه خدمات کنسولی به مردم از اهمیت بالای برای مسئولان ایرانی برخوردار است لذا مذاکرات در راستای ارائه بهتر این خدمات و حفظ امنیت مردم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه 25 کارگروه زیرنظر سازمان حج موارد مختلف مرتبط با این سفر را به انحای مختلف موشکافی و بررسی می‌کنند، تصریح کرد: خوشبختانه حجاج سال قبل از خدمات و شرایط راضی بودند و این مهم را بارها در رسانه‌ها اعلام شد.
captcha