ساز و کار مالزی برای قرآن‌های آسیب‌دیده در سیل
کد خبر: 3661246
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

ساز و کار مالزی برای قرآن‌های آسیب‌دیده در سیل

گروه بین‌الملل: دولت ایالت ترنگانوی مالزی به مسئولان ایالت پنانگ برای نحوه برخورد با نسخه‌های قرآن آسیب‌دیده در سیل‌های اخیر این ایالت پیشنهاد کمک کرد.

پیشنهاد کمک برای امحای قرآن‌های آسیب دیده در سیل مالزیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «برناما»، «غزالی طیب»، مدیر کمیته اطلاع‌رسانی دولت ترنگانو گفت: کارشناسان اداره امور اسلامی ترنگانو بدون دریافت هیچ هزینه‌ای در امحای این نسخه‌ها همکاری خواهند کرد.

وی گفت: سیل‌های بزرگ علاوه بر اماکن دیگر، به مساجد و مراکز دینی نیز آسیب می‌زنند و معمولاً تعدادی نسخه قرآن آسیب دیده به جا می‌گذارند.

طیب افزود: به همین دلیل، با توجه به وقوع سیل‌های بزرگ در ایالت پنانگ در روزهای اخیر، ما مایلیم به مسئولان این ایالت در امحای نسخه‌های آسیب‌دیده قرآن کمک کنیم.

بارندگی‌های شدید در روزهای اخیر باعث وقوع سیلاب و وارد آمدن خسارات گسترده به ساختمان‌ها و تأسیسات در ایالت پنانگ واقع در شمال غرب مالزی شده و تعدادی نیز در این سیل‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

هفته گذشته، سازمان هواشناسی مالزی هشدار قرمز را برای این ایالت صادر کرده و گفته بود احتمال وقوع باران‌های شدید و سیلاب وجود دارد/.

captcha