برگزاری سیزدهمین نشست مجمع جهانی اقتصاد اسلامی در مالزی
کد خبر: 3661500
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹

برگزاری سیزدهمین نشست مجمع جهانی اقتصاد اسلامی در مالزی

گروه بین‌الملل: سیزدهمین نشست مجمع جهانی اقتصاد اسلامی با هدف ترسیم آینده صنعت حلال و سرمایه‌گذاری اسلامی در این زمینه در مالزی برگزار می‌شود.

سیزدهمین نشست اقتصاد اسلامی جهان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری nst.com؛ این نشست سی‌ام آبان‌ماه در مالزی آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

سیزدهمین نشست مجمع جهانی اقتصاد اسلامی سکویی برای نمایندگان کشورهای اسلامی شرکت‌کننده خواهد بود تا  آینده صنایع حلال و سرمایه‌گذاری اسلامی در این حوزه را مورد بررسی قرار دهند.

احمد فوزی عبدالرزاق، دبیر کل مجمع جهانی اقتصاد اسلامی گفت: ایجاد شبکه‌ای استاندارد برای توسعه صنعت حلال از اهداف برگزاری این نشست است و این شبکه نه تنها می‌تواند در توسعه صنعت حلال تأثیرگذار باشد؛ بلکه تسریع روند توسعه بانکداری اسلامی در کشورهای اسلامی و غیراسلامی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: سازمان توسعه اسلامی مالزی موسوم به جاکیم (Jakim)، وعده داده است شبکه استانداردی را برای صنعت حلال در زمینه تولید مواد غذایی و دیگر حوزه‌های این صنعت طراحی کند.

عبدالرزاق در پایان ابراز امیدواری کرد که شبکه استاندارد حلال مالزی از طریق سیزدهمین نشست مجمع جهانی اقتصاد اسلامی به عنوان استانداردی جهانی به رسمیت شناخته شود/.
captcha