کربلای معلی؛ میزبان بزرگترین تجمع انسانی جهان
کد خبر: 3661724
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

کربلای معلی؛ میزبان بزرگترین تجمع انسانی جهان

گروه بین‌الملل: همزمان با بیستم ماه صفر و چهلمین روز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) که در کشور عراق امروز جمعه (19 آبان‌ماه) است، خیل عظیم زائران در بین‌الحرمین در کربلای معلی و خیابان‌های اطراف آن تجمع کرده‌اند.

کربلای معلی؛ میزبان بزرگترین تجمع انسانی جهان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی؛ میلیون‌ها زائر و دلسوخته اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش از سراسر عراق و کشورهای مختلف خود را به کربلای معلی رسانده‌اند تا در مراسم چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) شرکت کنند.

این در حالی است که هنوز آمار دقیقی از شمار زائران وجود ندارد، اما برخی دستگاه‌های شرکت‌کننده در تأمین امنیت زائران، شماز زوار اربعین حسینی امسال را تا عصر روز پنجشنبه(18 آبان) بالغ بر 27 میلیون زائر پیش‌بینی کرده‌اند.

این زیارت میلیونی تاکنون هیچ حادثه یا نقض امنیتی نگران‌کننده‌ای نداشته، این در حالی است که تدابیر امنیتی و خدماتی فوق‌العاده‌ای اتخاذ شده و بیش از 50 هزار نیروی امنیتی در کنار 10 هزار موکب، در خدمت‌رسانی به زوار مشارکت داشتند.

حضور هیئت‌هایی از آمریکای شمالی و جنوبی، کشورهای اروپایی، کشورهای خارمیانه، آسیا و آفریقیا در مراسم اربعین حسینی از جلوه‌های زیبا بزرگترین تجمع انسانی جهان در کشور عراق بود/.
captcha