مرکز حقوقی خلیج فارس تمدید بازداشت «شیخ سلمان» را محکوم کرد
کد خبر: 3664224
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

مرکز حقوقی خلیج فارس تمدید بازداشت «شیخ سلمان» را محکوم کرد

گروه بین‌الملل: مرکز دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس تمدید بازداشت «شیخ علی سلمان» به اتهام جاسوسی برای قطر را انتقام سیاسی از مخالفان توصیف کرد.

مرکز حقوق بشر خلیج فارس تمدید بازداشت «شیخ سلمان» را محکوم کردبه گزارش خبرگزاری بین‌‍المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری منامه پوست، مرکز دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر محاکمه «شیخ علی سلمان» رئیس جمعیت الوفاق و «شیخ حسن سلطان» و «علی الاسود» دو نماینده سابق این جمعیت به اتهام جاسوسی برای قطر را محکوم کرد.
در این پیام آمده است: تلاش حکومت بحرین برای تصفیه حساب‌های سیاسی با کشور های همسایه به درگیری‌های داخلی و بحران‌های حقوقی و سیاسی در این کشور منجر شده است.
مرکز دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس در این پیام تلاش حکومت بحرین برای تمدید بازداشت «شیخ علی سلمان»دبیرکل جمعیت الوفاق به اتهام‌های دروغین جدید را محکوم و آورده است: تصاویری که تلویزیون رسمی بحرین در این باره پخش کرد، قسمت‌هایی انتخاب شده و غیر پیوسته‌ بود و بر این مطلب تاکید داشت که شیخ علی سلمان خواستار مسالمت و دوری از خشونت است.
این مرکز حقوقی وارد ساختن اتهام‌های جدید به شیخ علی سلمان، یک سال پیش از پایان محکومیت وی را انتقام سیاسی از مخالفان خواند که با هدف ساکت کردن صدای آنان و نقض آزادی‌های عمومی انجام می‌گیرد.
گفتنی است: در حالیکه که شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق هم اکنون سومین سال از محکومیت چهار ساله خود را در حبس سپری می‌کند، دادستان کل بحرین روز یکشنبه (21 آبان) از ارجاع پرونده جدید برای وی و دو تن دیگر از اعضای این جمعیت به دادستانی جنایی بحرین به اتهام جاسوسی برای قطر خبر داد که جلسه محاکمه آنان در تاریخ ۲۷ نوامبر ( ۶ آذر) برگزار خواهد شد.
captcha