مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3665839
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
مؤسسه برتر هفته/ 32

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه هل‌أتی مؤسسه‌ای قرآنی است که از همان ابتدای فعالیتش کودکان را محور قرار داده و در حال حاضر با دو شعبه در تهران به آموزش قرآنی ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال می‌پردازد و تاکنون توانسته قرآن‌آموزان زیادی را با مبانی آموزشی قرآن آشنا کند.

خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد پرداختیم.
همچنین مؤسسه معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش‌آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی از دیگر مؤسساتی است که ایکنا به عنوان مؤسسه برتر هفته از آن‌ها یاد کرده و به معرفی آن‌ها پرداخته است.
مؤسسات قرآنی ـ فرهنگی ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک، یاسین جوان استان گلستان، نورمبین اردبیل و تبیان خوزستان نیز به عنوان مؤسسه برتر هفته از دید ایکنا معرفی شدند. مخاطبان ایکنا با فعالیت‌های دارالقرآن حسین بن علی(ع) تبریز، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل، فجرآفرین زاهدان، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی سادات استان تهران، «ندای رحمت الهی» نیز طی هفته‌‌های گذشته به‌عنوان مؤسسه برتر هفته معرفی شدند. همچنین در ادامه مخاطبان با فعالیت‌های مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان، دستاوردهای مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر ابهر، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر هفت آسمان و مؤسسه منهاج عشق‌آباد در خراسان جنوبی آشنا شدند و همچنین در هفته گذشته به معرفی موسسه مهد قرآن کشور پرداخته شد.
این هفته نیز در نظر داریم تا به اختصار به معرفی‌ مؤسسه هل أتی تهران بپردازیم.

این مؤسسه قرآنی از سال ۱۳۸۰ با کسب مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیریت مرحومه فاطمه ایل‌شاهی(مادر بنده) که ایشان نیز دارای مدرک کارشناسی الهیات بودند، راه‌اندازی شد و در حال حاضر مدیریت این مرکز به دختر ایشان نرگس صولتی سپرده شده است.
محوریت مؤسسه هل أتی بر روی آموزش کودکان ۳ تا ۶ سال است که در تابستان، قشر نوجوان نیز در زمره قرآن‌آموزان این مؤسسه قرار می‌گیرند.
از ابتدای تأسیس، مؤسسه در مکان کوچکی برپا شد که برای گروه‌های مختلف در سنین متفاوت، کلاس‌های آموزشی به صورت مجزا برگزار می‌شد. در حال حاضر کلاس‌ها از صبح تا ظهر برای کودکان ۳ تا ۶ سال برگزار می‌شود. خردسالان و نوجوانی که در مجموعه هل أتی آموزش قرآن می‌بینند، مهارت‌های دیگری را نیز مانند زبان انگلیسی، نقاشی، مهارت‌های اجتماعی و هنری و غیره کسب می‌کنند که این لازمه آموزش است.
این مرکز با سازمان‌های دیگر در زمینه ارائه آموزش بهتر همکاری دارد که می‌توان به برنامه‌های ورزشی و هنری اشاره کرد که این بخش ها در جذب حداکثری قرآن‌آموزان و اولیاء نقش بسزایی دارد.
از دیگر فعالیت‌های این مرکز، حفظ آیات و احادیث و سوره‌های قرآن، مفاهیم قرآنی، اجتماعی، زبان انگلیسی، خلاقیت، آموزش نماز است. کلاس‌های قرآنی همراه با خلاقیت و شعر و داستان از توجه و استقبال خوبی از سوی کودکان ارائه شده است.
گفتنی است؛ مؤسسه هل‌أتی در دو شعبه به نشانی تهرانپارس، خیابان فرجام شرقی، بین رشید و گلشنی، پلاک ۱۳۴ و شعبه مرکزی مؤسسه در پاسداران، خیابان فرخی یزدی، کوچه پنجم شرقی پلاک ۲۵ واقع شده است.

 

captcha