برگزاری ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن در آلمان
کد خبر: 3666828
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

برگزاری ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن در آلمان

گروه بین‌الملل: دارالقرآن الکریم آلمان اسفندماه سال جاری ششمین دوره مسابقات اذان، حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در سطح اروپا را در هامبورگ برگزار می‌کند.

برگزاری ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن در آلمان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسلامی هامبورگ؛ این مسابقات از 11 اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود و تا 13 اسفند ادامه دارد.

نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن، زمينه‌سازی رشد و شكوفايی نخبگان قرآنی، انس هر چه بیشتر قاریان و حافظان با کلام وحی، ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا و انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز به یکدیگر از اهداف برگزاری این رقابت اعلام شده است.

قرائت قرآن(برادران)، حفظ قرآن(برادران و خواهران)، ترتیل(خواهران)، مفاهیم قرآن(برادران و خواهران)، اذان(برادران)، تواشیح (برادران - بدون موزیک) و تلاوت تقلیدی(برای نوجوانان) از رشته‌های ششمین مسابقات اروپایی قرآن در هامبورگ است.

این مسابقات با حضور داوران و اساتید بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود و با برنامه‌های آموزشی و محفل انس با قرآن همراه است.

جوایز

رشته قرائت بزرگسالان:

نفر اول: 1500 یورو  
نفر دوم: 1200 یورو
نفر سوم: 1000 یورو
 
سایر رشته‌ها: به نفرات برتر سایر رشته‌ها نیز جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
 
از بین نمایندگان هر کشور، شرکت‌کننده‌ای که بالاترین امتیاز را کسب کند، در صورت داشتن شرایط لازم به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اعزام می‌شود.

شرایط کلی شرکت‌کنندگان

مسابقات در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود و تمامی مسلمانان ساکن در اروپا از مذاهب مختلف اسلامی، بدون محدودیت سنی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.  
هر شرکت‌کننده فقط می‌تواند در یک رشته شرکت کند.

افرادی که در دوره‌های قبل شرکت و رتبه اول تا سوم یک رشته را کسب کرده‌اند، امسال حق شرکت در همان رشته را ندارند و در صورت تمایل می‌توانند در رشته دیگری شرکت کنند. البته نفرات دوم و سوم دوره‌های قبل می‌توانند با فاصله یک دوره در همان رشته شرکت کنند.

متقاضیان شرکت در رشته قرائت مسابقات اروپایی قرآن کریم، باید از طریق دارالقرآن‌های کشورهای اروپایی معرفی شوند یا از طریق ایمیل یک فایل صوتی یا تصویری از تلاوتشان را برای برگزارکنندگان مسابقات ارسال کنند.

آماده//برگزاری ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن در آلمان

شرایط شرکت‌کنندگان هر رشته
 
1- رشته قرائت: آشنایی با قواعد تجوید، صوت و لحن قرآن کریم و توانایی در قرائت با رعایت قواعد تلاوت به روایت حفص از عاصم (نوجوانان دو جزء اول قرآن)

2- رشته حفظ: توانایی در پاسخگویی سریع و تلاوت آیات مطروحه از سوی هیأت داوران به روایت حفص از عاصم

3- گروه‌های رشته حفظ:

بزرگسالان: 30 جزء، 20 جزء، 10 جزء، 5 جزء

نوجوانان : جزء 30 و 5 جزء

4- رشته مفاهیم (کتبی)

آزمون رشته مفاهیم شامل تفسیر سوره‌های یوسف، رعد و ابراهیم از تفسیر نمونه (جلد نهم و دهم) است و این آزمون به صورت کتبی (تستی) 12 اسفندماه ساعت 14:30 به وقت محلی در کتابخانه مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می‌شود.
 
5- رشته تلاوت تقلیدی (برای نوجوانان)
 
این رشته از مسابقه یک مرحله دارد و در آن چهار مقطع تلاوت از قاریان برجسته جهان اسلام «محمد صدیق منشاوی»، «عبدالباسط عبدالصمد« «مصطفی اسماعیل» و «شحات محمد انور» در سایت و کانال تلگرام دارالقرآن برای تقلید تلاوت در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود.

شرکت‌کنندگان این رشته باید یک تلاوت را انتخاب کرده و همانند سبک قاری مربوطه، تلاوت تقلیدی خود را در مسابقات به صورت حضوری ارائه دهند.

علاقمندان برای ثبت نام در ششمین مسابقات اروپایی قرآن در آلمان می‌توانند اینجا را کلیک کنند/.

captcha