مرکز حقوق بشر بحرین: آل‌خلیفه با آتش بازی می‌کند
کد خبر: 3667551
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
در واکنش به وخامت حال آیت‌الله عیسی قاسم؛

مرکز حقوق بشر بحرین: آل‌خلیفه با آتش بازی می‌کند

گروه بین‌الملل: مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین در واکنش به وخامت حال آیت‌الله عیسی قاسم، اعلام کرد: پادشاه بحرین در حال بازی با آتش است و رژیم آل‌خلیفه سخت‌گیری زیادی علیه شیخ قاسم اعمال کرده است.

نظام آل خلیفه با آتش بازی می‌کندبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری البحرین الیوم؛ مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین(بیرد) با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به وخامت حال آیت الله شیخ عیسی، قاسم خواستار درمان هرچه سریع‌تر وی شد.

احمد وداعی، مدیر اجرایی مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین تأکید کرد: فعالیت‌های «حمد بن عیسی آل‌خلیفه»، پادشاه بحرین بازی با آتش است و علی‌رغم سن زیاد شیخ عیسی قاسم، نظام آل‌خلیفه سخت‌گیری‌های بسیاری را بر وی تحمیل می‌کند.

در بیانیه این مرکز آمده‌؛ یک روز پس از دیدار حاکم بحرین با رئیس جمهور آمریکا در عربستان، آیت‌الله قاسم در خردادماه سال جاری در اقامت اجباری قرار گرفت و هم‌اکنون تحت کنترل دژخیمان بحرین به سر می‌برد.

طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر وخامت حال آیت‌الله عیسی قاسم منتشر شد که واکنش گسترده علمای بحرین و برخی نهادها و فعالان حقوقی و مدنی را در پی داشته است.

در همین راستا، سازمان عفو بین‌الملل از مقامات بحرین خواست فورا امکان دسترسی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم به درمان پزشکی را فراهم آورند.

علمای بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن نگران‌کننده توصیف کردن وضعیت جسمانی شیخ عیسی قاسم تأکید کردند: دیگر سکوت در برابر این وضعیت جایز نیست.

در این بیانیه آمده است: از امروز به بعد معنای هر گونه تاخیری در شکستن محاصره شیخ عیسی قاسم در نزد ملت تنها این خواهد بود که نظام و رأس آن نیت و اصرار بر قتل شیخ در منزل وی را دارند و هیچ معنای دیگری به‌جز این نخواهدداشت.

گفتنی است که  60 درصد جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهد. آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین از خرداد 1395 در محاصره نیروهای امنیتی آل‌خلیفه‌ قرار دارد/.
captcha