ضرورت اهتمام بیشتر صداوسیما به تبیین مفاهیم قرآن/ مسابقه سراج با قوت بیشتر برپا می‌شود
کد خبر: 3667698
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران:

ضرورت اهتمام بیشتر صداوسیما به تبیین مفاهیم قرآن/ مسابقه سراج با قوت بیشتر برپا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حق خود را به قرآن ادا کنیم، خواستار شد که مسئولان قرآنی این سازمان، فعالیت‌هایشان را در این حوزه، آگاهانه بیشتر کنند و از صدا و سیما خواست تا بیشتر به تبیین مفاهیم قرآنی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در ویژه برنامه عید بیعت و همایش تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم که صبح امروز 7 آذر ماه در فرهنگسرای قرآن برگزار شد به سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تبریک آغاز امامت حضرت مهدی(عج) و ابراز خرسندی از حضور در این جلسه اظهار کرد: این مراسم به تجلیل از فعالان قرآنی مناطق و محلات، مربیان قرآن سازمان و منتخبان مسابقات تسنیم از کارکنان و خانواده‌های آنها اختصاص دارد.

صلاحی بیان کرد: چهار واقعه اصلی که آزادگان جهان به ویژه مسلمانان و خاصه شیعیان باید راجع آن مطالعه داشته باشند؛ مسأله بیعت پیامبر اکرم(ص) که شامل شناخت شخصیت حضرت رسول(ص) و آشنایی با قرآن و مفاهیم قرآنی می‌شود. دومین مسأله شناخت غدیر شامل شناخت سیره عملی و علمی حضرت علی(ع) و آشنایی با نهج البلاغه است. فکر می‌کنم بزرگترین غصه بشر زمانی که چشم حقیقی‌اش باز شود این است که چرا از قرآن و نهج‌البلاغه بهره کافی را نبرده است. ما باید هر لحظه این سئوال را از خود بپرسیم که به عنوان شیعه چه میزان با قرآن مأنوس هستیم و چه میزان روزانه برای خواندن آن زمان می‌گذاریم؟ 

رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران عنوان کرد: سومین موضوعی که باید بر روی آن مطالعه داشت، موضوع عاشورا و شناخت مفهوم شهادت است که این مستلزم شناخت است. امام حسین(ع) به عنوان سیدالشهدا است. چنانکه برای سرافکندگی حکومت داعش، شهادت و شجاعت و داشتن مکتب حسینی کفایت کرد.

وی ادامه داد: موضوع چهارم که باید بر روی آن مطالعه داشت، مسأله ظهور است که همراه با شناخت امام زمان(عج) است که نجات بشر در شناخت حقیقی ایشان است. مهمترین وظیفه‌ای که ما باید در دوران غیبت داشته باشیم، انتظار است. منتظر واقعی انتظارش افسانه نیست. انتظار حقیقی یعنی پا به رکاب بودند که این امر مستلزم شناخت امامت حضرت مهدی(عج) است.

صلاحی با تاکید بر اینکه این چهار واقعه به هم وصل هستند و در امتداد یکدیگر هستند تا به ظهور منجی برسند، اضافه کرد: اگر ما منتظر ظهور منجی هستیم، تکلیف زندگی ما معلوم است.

وی با تاکید بر اینکه اتحاد بین تمام مردم ایران، مسئولان و تمام مذاهب اسلامی ضروری است تصریح کرد: اختلاف بین جامعه اسلامی حرف دشمن است برای اتحاد کشور و سرافرازی نظام همه باید پای کار بیایند.

رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران ضمن تبریک هفته بسیج و تاکید بر همدلی نیروهای مسلح و مسئولان که بسیجی‌وار به کمک مردم زلزله‌زده غرب کشور رفته‌اند تصریح کرد: برای بالا بردن ارزش نظام بهترین وظیفه ما خدمت به مردم است.

صلاحی با تاکید بر اینکه در حوزه قرآن هر اندازه که کار شده است باز هم کم است، اظهار کرد: من به عنوان مسئول این سازمان شرمنده قرآن هستم، حق قرآن، حق هدایت بر انسان‌ها است و ما باید توجه کنیم تا حق خود را نسبت به قرآن ادا کنیم.

وی با درخواست از مسئولان قرآنی سازمان صداو سیما اظهار کرد: از صدا و سیما می‌خواهم که بیشتر به تبیین مفاهیم قرآن بپردازد؛ چرا شبکه قرآن و معارف سیما نباید از پربیننده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی باشد؟

رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه فرهنگسرای قرآن را برای حضور بیش از پیش شهروندان جذاب‌تر می‌کنیم اظهار کرد: امسال نیز مسابقات قرآنی سراج ویژه جلسات قرآن شاخص شهر تهران است و با قوت بیشتر طی زمستان برپا می‌کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: افرادی که طی این مراسم به عنوان منتخب اعلام می‌شوند و جایزه دریافت می‌کنند تنها نماد هستند و آنهایی که برگزیده نمی‌شوند به نوعی برنده هستند در همین جا از همه دست‌اندرکاران برپایی این برنامه تشکر می‌کنم.

captcha