جشن حزب‌الله لبنان به مناسبت ولادت نبی اکرم
کد خبر: 3668117
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

جشن حزب‌الله لبنان به مناسبت ولادت نبی اکرم

گروه بین‌الملل: جنبش حزب‌الله لبنان در آستانه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، رسول اکرم(ص)، مراسم جشنی با حضور علمای شیعه و سنی برگزار کرد.

روحانی اهل سنت لبنان: حزب‌الله افتخار لبنان است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری النشرة؛ شیخ احمد قطان، از علمای اهل‌سنت لبنان و رئیس جنبش «قولنا والعمل» این کشور، از جمله سخنرانان این مراسم بود که ضمن سخنانی تأکید کرد: همان‌‌طور که به جنبش‌های مقاومت در فلسطین افتخار می‌کنیم، در لبنان نیز به وجود جبهه مقاومت حزب‌الله احساس قدرت و عزت می‌کنیم.

وی افزود: جبهه مقاومت حزب‌الله توانست با آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 میلادی و پیروزی در نبرد با رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006، موفقیت بزرگی کسب کند و در سال 2017 میلادی نیز با همکاری و هماهنگی نیروهای امنیتی، نظامی و شرافتمندان لبنان توانست بر دشمن تکفیری که خطر آن کمتر از دشمن صهیونیست نیست، فائق آید.

این روحانی اهل‌سنت‌ لبنان با طرح این پرسش که چرا امروز جامعه جهانی درصدد تخریب چهره جنبش‌های مقاومت است؟ گفت: از دیگر سؤالاتی که در عرصه افکار عمومی مطرح می‌شود، این است که اتحادیه عربی که خود را داعیه‌دار اهتمام به مسائل مسلمانان می‌داند، آیا تاکنون نشستی برای مصلحت امت اسلام، فلسطین، حمایت از مسلمانان میانمار، باز‌پس‌گیری اراضی اشغالی لبنان و سوریه از اسرائیل و غلبه  بر تروریسم در سوریه و عراق داشته است؟

وی تصریح کرد: از دیگر سؤالاتی که ذهن مسلمانان و به‌ویژه عرب‌ها را به خود مشغول می‌کند، این است که  هدف از برگزاری نشست‌های این اتحادیه چیست؟ در حالی که آن‌چنان که برمی‌آید نشست‌های اتحادیه عرب گامی برای از بین بردن مفهوم و فرهنگ جهاد در راه خدا است/.

captcha