اجلاس شورای مسلمانان شیعه و سنی هامبورگ
کد خبر: 3668233
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

اجلاس شورای مسلمانان شیعه و سنی هامبورگ

گروه بین‌الملل: اجلاس سالیانه مجمع عمومی شورای مسلمانان ایالت هامبورگ در مسجد بوسنیایی‌های این شهر برگزار شد.

اجلاس شورای مسلمانان شیعه و سنی هامبورگ + عکس
مرکز اسلامی هامبورگ در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: این شورا که متشکل از 52 جمعیت اسلامی از کشورهای مختلف از جمله ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، کشورهای عربی و آفریقایی و کشورهای منطقه بالکان است، به عنوان نماینده بخش اعظم مسلمانان در هامبورگ بوده و مخاطب اصلی مقامات سیاسی و اجتماعی هامبورگ در رابطه با مسائل مسلمانان محسوب می‌شود.

یکی از سخنرانان این اجلاس آیت‌الله رمضانی، رئیس دوره‌ای شورای مسلمانان هامبورگ و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ بود که ضمن ابراز خرسندی از حضور در  این جلسه و تقدیر از فعالیت‌ها و همکاری‌های خوب شورای مسلمانان هامبورگ به لزوم گسترش فعالیت‌های اجتماعی این شورا اشاره کرد و گفت: این شورا می‌تواند برای دیگر شوراهای ایالت‌های آلمان الگو باشد؛ زیرا از ملیت‌های مختلف ترک، ایرانی، افغانی، کرد، عرب، آلبانی، بوسنیایی و آلمانی و نیز مذاهب گوناگون اسلامی اعم از شیعه و سنی تشکیل شده و همدلی، همکاری و هم‌افزایی از ویژگی‌های این شورا و هیئت مدیره و رؤسای آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با تأکید بر اهمیت حفظ هویت دینی و اسلامی مسلمانان در اروپا افزود: شورای مسلمانان هامبورگ نباید به خاطر فشارهای گوناگون از مواضع اسلامی خود عقب‌نشینی کند و باید هویت اسلامی و دینی خود را حفظ کرده و آن را به عنوان خط قرمز بداند.

دفاع از حقوق شهروندان مسلمان

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه در بخش دیگری از سخنان خویش دفاع از حقوق شهروندان مسلمان را یکی از وظایف مهم شورا بیان و تصریح کرد: بی شک از وظایف مهم این شورا دفاع از حقوق شهروندان مسلمان است، نباید اجازه داده شود که به واسطه اسلام‌هراسی به زنان حمله شود که البته گزارش‌های خوبی در این زمینه وجود ندارد. این شورا باید نسبت به مسائل مهم جهان اسلام مانند کشتار مسلمانان میانمار، شهادت علمای بزرگ اسلام مانند آیت‌الله نمر و ... موضع‌گیری کند.
 
رئیس شورای مسلمانان هامبورگ در خصوص تفکیک آزادی بیان و توهین به مقدسات افزود: بسیار روشن است که توهین به مقدسات باید از مقوله آزادی بیان جدا شود؛ زیرا جریحه‌دار کردن احساسات بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون نفر با هیچ قانون بین‌المللی سازگاری ندارد. ما همواره بر وحدت و تقریب مذاهب و دیالوگ بین ادیان تأکید کرده‌ایم و در طول سال برنامه‌های مفصلی در این زمینه داریم از جمله جلسات با شورای کاردینال‌های فرانسه که مباحث بسیار مفیدی در آن مطرح شده است.

ریاست مجدد آیت‌الله رمضانی بر شورا

در ادامه چند تن از اعضای شورا به نمایندگی از مساجد و مراکز خود، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اخیر این مراکز به بیان پیشنهادات و انتقادات پرداختند.

در پایان انتخابات هیئت مدیره جدید انجام پذیرفت و امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ بار دیگر به عنوان رئیس شورا انتخاب شد. بر اساس چارت تشکیلاتی دکتر یلداش و دانیل عابدین، منتخب رئیس شورا هستند.

لازم به یادآوری است که شورای مسلمانان هامبورگ توسط این سه نفر که اعضای هیئت رئیسه هستند، مدیریت می‌شود/.


اجلاس شورای مسلمانان شیعه و سنی هامبورگ + عکس

اجلاس شورای مسلمانان شیعه و سنی هامبورگ + عکس

اجلاس شورای مسلمانان شیعه و سنی هامبورگ + عکس
captcha