اعزام‌های تبلیغی به 8 کشور جهان در ایام هفته وحدت
کد خبر: 3668256
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
میرزاجانی خبر داد:

اعزام‌های تبلیغی به 8 کشور جهان در ایام هفته وحدت

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون اجرایی شورای عالی قرآن با اشاره به اعزام‌های تبلیغی در ایام هفته وحدت بیان کرد: گروه‌های تواشیح، قاریان و حافظان قرآن به هشت کشور جهان اعزام می‌شوند.

محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اعزام گروه‌های تواشیح و قاریان و حافظان به کشورهای مختلف در هفته وحدت خبر داد و بیان کرد: در سنوات گذشته نیز این اعزام‌ها وجود داشت اما به دلیل‌ برخی از محدودیت‌ها در بخش امکانات و ... اعزام‌ها در این ایام با شدت و ضعف همراه بود اما امسال در ایام هفته وحدت این اتفاق مبارک مجدد برقرار شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همکاری کمیته اعزام و دعوت از قاریان شورای عالی قرآن این اعزام‌ها در هفته وحدت سال جاری به هشت کشور آفریقای جنوبی، سنگال، تانزانیا، سریلانکا، پاکستان، افغانستان، هندوستان و روسیه انجام خواهد شد.
میرزاجانی بیان کرد: مجموعا پنج گروه تواشیح، شش قاری و یک حافظ به این کشورها برای اجرای برنامه‌های تبلیغی اعزام می‌شوند و اعزام‌ها نیز از آخر هفته جاری آغاز می‌شود، روال کار نیز بدین صورت نیست که لزوما گروه‌های تواشیح همراه با قاری یا حافظ باشند بلکه بنا به درخواست‌هایی که کشورها داشته‌اند ممکن است در برخی محافل صرفا گروه تواشیح یا قاری حضور داشته باشند و در محافل دیگر یک گروه تواشیح با قاری و حافظ اجرای برنامه داشته باشند.
اعزام‌های تبلیغی به 7 کشور جهان در ایام هفته وحدت
معاون اجرایی شورای عالی قرآن در پاسخ به این که علت حضور کمرنگ حافظان در این کاروان چیست؟ تصریح کرد: علاوه بر این که سیاست‌گذاری‌ و تصمیم‌گیری‌ها در کمیته اعزام و دعوت از قاریان صورت می‌گیرد، معرفی افرادی که اعزام می‌شوند نیز بر عهده این کمیته است و در این کمیته تصمیم گرفته می‌شود که کدام قاری به کدام کشور سفر می‌کند، در نتیجه ما در مجموعه خودمان رغبت داریم که تعداد اعزام‌ها به ویژه در بخش حفظ بیشتر شود.
وی در ادامه افزود: اما آنچه که در حال حاضر وجود دارد و با توجه به درخواست‌هایی که از کشورهای مختلف به ما می‌رسد آنها خواهان این هستند که حضور قاریان پر رنگ‌تر از حفاظ باشد، البته این تصمیم آنها نیز می‌تواند دلایلی داشته باشد؛ از جمله این که در کشورهای خودشان تعداد حفاظ بالا است و خیلی احساس نیاز در این زمینه نمی‌کنند، یا این که از حیث تبلیغی کشورهای دعوت کننده یا مجامع برگزار کننده محافل قرآنی ترجیح می‌دهند که از قاریان و گروه‌های تواشیح استفاده شود که تقریبا با جذابیت بیشتری نیز همراه است، در نتیجه در درخواست‌هایی که می‌شود اقبال نسبت به دعوت از حفاظ کمتر است.
میرزاجانی بیان کرد: البته این که برخی از حفاظ نسبت به این مسئله گلایه دارند را تأیید می‌کنم، اما با توجه به نیازها، اعزام حفاظ کمرنگ تر است، در ماه رمضان که اوج اعزام‌ها را داریم فرضا از بین بیست نفر قاری که درخواست می‌کنند یک نفر حافظ می‌خواهند و این فاصله قابل توجه وجود دارد.
اعزام‌های تبلیغی به 7 کشور جهان در ایام هفته وحدت
captcha