نابودی داعش قدرت اسلام، ایران و حزب‌الله را ثابت کرد/ تجلیل از برپایی کنگره قرآن و علوم انسانی
کد خبر: 3668524
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
خطیب جمعه تهران:

نابودی داعش قدرت اسلام، ایران و حزب‌الله را ثابت کرد/ تجلیل از برپایی کنگره قرآن و علوم انسانی

گروه سیاسی: آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه نابودی داعش، قدرت نیروی اسلام، ایران و حزب‌الله را به آمریکا ثابت کرد؛ آمریکا باید بداند که ایران انسان‌های مقتدر و قدرتمند بسیاری مانند شهید حججی‌ دارد و نباید با دم شیر بازی کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله موحدی کرمانی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز، 10 آذرماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری کنگره بین‌المللی قرآن و علوم انسانی، گفت: این کنگره با عظمت بود و اگر موفق شود که علوم قرآنی را بررسی کند، مسئله مهمی است؛ باید متون چه در دانشگاه و مدارس از سوی متصدیان مورد دقت قرار گیرد که با مبانی قرآن و اسلام منطبق باشد، مبادا علومی تدریس شود که خلاف علوم قرآنی و اسلامی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری، ضمن گرامیداشت سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص)، به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: مناسبت روز مجلس را داریم؛ مدرس الگویی برای نمایندگان است؛ مجلسیان باید در زهد، پاکی، شهامت، شجاعت و بالاخره در مقاومت در برابر دشمن، این مسائل را از مدرس بیاموزند. شهید مدرس در مقابل رضاخان قلدر تا زمان شهادت ایستاد؛ عمال رضاخان چای شهید مدرس را مسموم کردند، اما این سم در بدن او اثر نکرد و او را پس از مقاومت‌های بسیاری، به شهادت رساندند. این مقاومت را مردم و نمایندگان ما در مجلس باید ببینند و قانونی وضع کنند که بیکاری و فقر را ریشه‌کن کند.
آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: به بررسی و تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم و نمایندگان باید بسیار در این موضوع دقت کنند و همه جوانب مرتبط با تصویب بودجه را در نظر بگیرند.
خطیب جمعه این هفته تهران تأکید کرد: در مواردی که بودجه با جان مردم سر و کار دارد باید حتماً بودجه آتی به این امر اختصاص یابد و در تصویب بودجه حتماً اولویت را به موارد مهم‌تر بدهند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از عدم رعایت عدالت در پرداخت حقوقها گفت: عدالت نیست که آن کارگری که عرق می‌ریزد و به شدت زحمت می‌کشد، یکی، دو میلیون حقوق و مزایا داشته باشد اما یک مدیر 17 میلیون حقوق دریافت کند.
وی ادامه داد: مبادا مسئولان مقام ولایت را نشناسند و ارزش آن را نادیده بگیرند و فقط در سطح شعار باقی بماند و به آن عمل نکنند.
آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به پایان سیطره داعش در سوریه و عراق اشاره کرد و افزود: الحمدالله داعش نابود شد که این مسئله ساده‌ای نیست؛ قرآن می‌فرماید که باطل نابود می‌شود و اهل حق به میدان بیایند. مثل سخن حق، مانند درخت تنومندی است که ریشه در اعماق زمین دارد و ریشه‌ها به آسمان رفته که هیچ طوفانی قدرت متزلزل کردن این درخت تنومند را ندارد و باطل مانند بوته‌ای است که با اراده‌ای از ریشه جدا و دور انداخته می‌شود؛ خداوند وعده باطل شدن ریشه ظلم را داده است.
خطیب جمعه این هفته تهران، نقش مرجعیت و حزب‌الله را در نابودی داعش مهم دانست و ادامه داد: نابودی داعش، به آمریکا قدرت نیروی اسلام، ایران و حزب‌الله را ثابت و مشخص کرد که تا دیگر با دم شیر، بازی نکند؛ آمریکا باید بداند که ایران انسان‌های مقتدر و قدرتمند بسیاری مانند شهید حججی‌ دارد، البته از دشمن نباید غافل شد، ما باید بیدار باشیم و تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.
آیت‌الله موحدی‌کرمانی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: زلزله امتحان سختی است، البته مردم ما خوب امتحان دادند، خداوند این مردم را جزای خیر عنایت کند و به آسیب‌دیدگان هم صبر بدهد و مسئولان هم به حمدالله خوب عمل کردند، اورژانس و وزارت بهداشت هم خوب عمل کردند.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: از وزارت بهداشت، سپاه پاسداران، فرمانده نیروی زمینی ارتش و اورژانس کشور به دلیل رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه قدردانی می‌کنم و طبق گزارشی که برای من ارسال کرده‌‌اند، 7350 مجروح را در ساعات اولیه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و 444 نفر را به خارج از استان برای درمان منتقل کرده‌اند و بیش از هزار عمل جراحی در ساعت اولیه انجام شده است.
گزارش ایکنا حاکیست، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران به ضرورت وحدت در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: امت پراکنده مورد توطئه دشمن قرار می‌گیرند و اگر متحد باشند دشمن نمی‌تواند هیچ ضربه‌ای به آن‌ها بزند.
وی به ابغاد مختلف وحدت اشاره کرد و گفت: رسیدن به وحدت ساده نیست و اگر بخواهیم امتی واحد داشته باشیم باید  حسن خلق داشته باشیم؛ عضای یک ملت امت اسلامی و آحاد امت اگر می‌خواهند متحد شوند، جذب یکدیگر شوند و متفرق نشوند، باید حسن خلق داشته باشند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، یکی از عوامل حسن خلق را تواضع دانست و گفت: هر چقدر هم مقامت بالا باشد نباید برای خودت رفعت قائل باشی و خودت را بالاتر از دیگران ببینی. با مردم که ملاقات می‌کنی باید متبسم و خندان باشی. وقتی ملت از دولت، خدمت، محبت و تقوا ببیند، به شدت به دولت علاقه‌مند می‌شود و این وحدت بین دولت و ملت ایجاد می‌شود.
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به ضرورت وحدت میان شیعه و سنی گفت: اهل بیت(ع) محور وحدت بین اهل تسنن و تشیع هستند؛ چرا چنین نباشند در حالیکه در اهل بیت(ع) هر چه می‌بینند فضیلت است. هر چند که برخی از حکومت‌های اسلامی گول خورده‌اند و یا ترسیده‌اند و  نمی‌گذارند وحدت به وجود آید، ولی بین مردم شیعه و سنی وحدت حاکم است.
وی در پایان تاکید کرد: اگر دنبال وحدت، اتحاد و امت واحده هستیم باید در جامعه کرم، عدل و محبت حاکم باشد و مسئولان مردم را دوست بدارند و خود را خادم ملت بدانند.
captcha