مجازات ائمه جمعه حرم مکی به دلیل مواضع صهیونیست‌ستیزانه
کد خبر: 3668640
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

مجازات ائمه جمعه حرم مکی به دلیل مواضع صهیونیست‌ستیزانه

گروه بین‌الملل: رژیم آ‌ل‌سعود دو نفر از ائمه جمعه حرم مکی را به بهانه ارائه مطالبی علیه اسرائیل و صهیونیست‌ها، از حضور در خطبه‌های نماز جمعه محروم کرد.

مکه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری یمانیون؛ مقامات سعودی در چارچوب رویکرد علنی عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل، «شیخ سعود شریم»، امام و خطیب مسجدالحرام و «شیخ عبدالرحمن سدیس»، رئیس امور مسجدالحرام و مسجد نبوی و خطیب جمعه حرم مکی را از ارائه خطبه‌های نماز جمعه یا گذاشتن مطلب در صفحات اینترنتی خود محروم کرد. 

برخی معتقدند، غیبت این دو امام جمعه در حرم مکی مرتبط با سیاست‌های جدید عربستان سعودی در منطقه است. 

بر اساس گزارش ناظران، شیخ سدیس در خطبه‌های نماز جمعه روز  24 شهریورماه در ارتباط با حوادث سوریه، یمن، فلسطین و دیگر مسائل اسلامی سخن گفته و در حالی که نمازگزاران  گریه می‌کردند، صهیونیست‎ها را غاصب خواند که بعد از آن به مدت دو ماه در خطبه‌های نماز جمعه حاضر نشده و این غیبتی بی‌سابقه است. 

لازم به ذکر است، عربستان سعودی در ماه‌های گذشته با هدف مقابله با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت، طرح عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل را در پیش گرفته و این رژیم حتی اشاره خطیبان وهابی در خطبه‌های نماز جمعه به مسئله فلسطین و غصب سرزمین فلسطینیان از سوی اشغالگران صهیونیست را نیز دیگر نمی‌تابد و در همین راستا، دو تن از خطیبان وهابی را نیز از ارائه خطبه‌های نماز جمعه در حرم مکی محروم کرد/.

captcha