تغییر نام مسجد «الروضه» به «روضة الشهداء»
کد خبر: 3668745
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

تغییر نام مسجد «الروضه» به «روضة الشهداء»

گروه بین‌الملل: وزیر اوقاف مصر با تغییر نام مسجد «الروضه» که اخیرا مورد حمله تروریستی قرار گرفت به مسجد «روضة الشهداء» موافقت کرد.

مسجد الروضة مصر بار دیگر پذیرای نمازگزارن شد
به گزارش خبرگزرای بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری الشروق؛ محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در گفت‌و‌گوی مطبوعاتی در حاشیه بازدید از استان سینای شمالی مصر با تغییر نام مسجد الروضة به «روضة الشهداء» خبرداد. 

وی در این باره توضیح داد: این تغییر نام به درخواست اهالی روستای الروضه صورت گرفته است.
وزیر اوقاف مصر همچنین، مدیر اداره اوقاف استان سینای شمالی مصر را نیز مکلف کرد با نام جدید مسجد الروضه را بر روی این مسجد درج کند.

 از سوی دیگر، خبرگزاری آناتولی گزارش داد که مسجد «الروضة» مصر دیروز (دهم آذرماه) باردیگر شاهد برگزاری نمازجمعه با حضور پرشور نمازگزاران پس از حمله دلخراش تروریستی سوم آذرماه بود.

 با گذشت یک هفته از  حمله تروریستی به مسجد الروضة واقع در شمال شرقی مصر، روز گذشته (دهم آذرماه) نماز جمعه این مسجد با حضور «احمد الطیب» شیخ الازهر، «شوقی علام» مفتی مصر، و «عبدالفتاح حرحور»، استاندار شمال سینا برگزار شد. 

خطبه‌های نماز جمعه این هفته توسط «عبدالفتاح العواری»، رئیس دانشکده اصول الدین دانشکاه الازهر شریف ایراد شد که وی در این خطبه‌ها با تاکید بر حرمت حمله به مکان‎های عبادی و ریختن خون انسان‌ها هرگونه اقدام تروریستی را محکوم کرد. 

پس از پایان نمار جمعه که با تمهیدات امنیتی بسیاری برگزار شد، «احمد الطیب»، شیخ الازهر در سخنانی با اشاره به این که الازهر آمده است تا به ساکنان روستای الروضة تسلیت گفته و در نهضت اجتماعی، بهداشتی و دینی این روستا در کنار آن‌ها باشد، تاکیدکرد: مصر توان مقابله با تروریسم را دارد. 

وی با تاکید بر ضرورت مجازات عاملان این جنایت، آن‌ها را خوارج زمان حاضر خواند و افزود: کسانی که در برابر خداوند و رسول او ایستادند و خون‌های پاک را در یکی از خانه‌های خدا برزمین ریختند، خوارج، یاغیان و فسادکنندگان در زمین هستند که پیشینه آنها در کشتار مسلمانان معروف و معلوم است. 
 
شیخ الازهر همچنین تصریح کرد: حادثه تروریستی الروضه چند روز پیش از فرارسیدن سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص)، اندوه بسیاری را در قلب مردم مصر ایجاد کرد. 

یادآور می‌شود، حمله مسلحانه سوم آذرماه به مسجد روستای «الروضه» در شهر عریش واقع در استان سینای شمالی مصر،  310 کشته و 128 زخمی برجای گذاشت/.

captcha